2 531 läst · 3 svar
3k läst
3 svar
Märke vitvaror......
Vi håller på att göra om vårt kök och skall snart beställa nya vitvaror. Vilket märke är att rekommendera?? Ge gärna tips och ideér! Bra affärer, internetsajter osv..
Det vi skall ha är:
Inbyggnadsugn
Inbyggnadshäll (induktion)
Inbyggnads-frys
Inbyggnads-kyl
Inbyggnads-diskmaskin
Frihängande fläkt
MVH/Dadde
Det vi skall ha är:
Inbyggnadsugn
Inbyggnadshäll (induktion)
Inbyggnads-frys
Inbyggnads-kyl
Inbyggnads-diskmaskin
Frihängande fläkt
MVH/Dadde
Vi köpte alla vitvaror från Electrolux och ångrar det grymt! Kylen har gått sönder 4 ggr på tre år (första gången en månad efter leverans!). Spisen var inte helt komplett när den levererades och har gått sönder en gång efter det! Aldrig mer Electrolux säger jag - dessutom har vi blivit dåligt hanterade av deras kundtjänst! Cylinda är ett märke jag däremot har stort förtroende för!
Vi har Cylinda kyl, frys och inbyggnadsugn i aluminium. Vi är nöjda med både funktion och kvalitet hittills. Jag kollade billigaste pris på nätet och åkte sedan till lokala Elon butiken och frågade om de kunde matcha priserna...det var inga som helst problem! Vi fick grejerna ca 17% under deras butikspris...
Lycka till!
//P
Lycka till!
//P
Hej Dadde.
Jag har själv ett stort förtroende för Bosch, vår diskmaskin lämnade just in efter drygt 17 år, spisen 18 år gammal börjar också takta av, bytte en platta får något år sedan. Vi har nu sattsat på Bosch när det gäller nya köket. Inte alla vitvaror men diskmaskin, häll och ugn blir Bosch.
Sen när det gäller priser, ställ de lokala vitvarohandlarna mot varandra genom att begära offerter på det ni tänker ha i köket, sen kohandlar ni mellan dem fram och tillbaka tills ni märker att de inte kan gå lägre. Sen är det ju upp till er var ni köper grejerna, tänk på att även service, om oturen skulle vara framme är guld värd. Hör er för genom vänner och bekanta var de handlar och vad de tycker om service, reklamationer osv.
Lycka till!
j-enson
Jag har själv ett stort förtroende för Bosch, vår diskmaskin lämnade just in efter drygt 17 år, spisen 18 år gammal börjar också takta av, bytte en platta får något år sedan. Vi har nu sattsat på Bosch när det gäller nya köket. Inte alla vitvaror men diskmaskin, häll och ugn blir Bosch.
Sen när det gäller priser, ställ de lokala vitvarohandlarna mot varandra genom att begära offerter på det ni tänker ha i köket, sen kohandlar ni mellan dem fram och tillbaka tills ni märker att de inte kan gå lägre. Sen är det ju upp till er var ni köper grejerna, tänk på att även service, om oturen skulle vara framme är guld värd. Hör er för genom vänner och bekanta var de handlar och vad de tycker om service, reklamationer osv.
Lycka till!
j-enson