Hej!
Nu behöver jag verkligen hjälp av er därute!
Jag har varit hos Mälarvillan , det första mötet ägde rum september 2013, Då fick jag pris på färdig utsida stomrest tätt hus för 1.113.000:-, nyckelfärdigt 2.277.000:- för 155 kvadrat modell Djurö.
Idag: 2016-02-02: färdig utsida stomrest tätt hus för 1.046.000:-, då är inte platta på mark inräknad, samt att dom vill ha 216.500:- för att sätta ihop huset komplett utan att det är någon inredning med alls, golv, tak , kök , m,m, får köpas av mig. Totalsumma rest: 1.262.500:-
Plattan tillkommer på 340.000:- , då blir summan hus klart platta på mark: 1.602.500:-
Mälarvillan säger att huspriserna har gått upp(det har dom, jag vet), så nytt pris för nyckelfärdigt hus modell Djurö landar då på 3.200.000:- för mig. Alltså en miljon extra på 17 mån.
Vi pratar nu om 169 kvadrat, istället för 155 kvadrat, vi har förlängt huset med 1.1m totalt.
Förmodligen stämmer allt med dagens priser och att vi har utökat husets yta, men vad tror ni?, verkar allt ok med priserna? Eller ska man kolla med flera husleverantörer?
Urklipp från leverantören som reser huset(denna summa är medräknad i 1.046.000
Pris på stommrest färdig utsida
Ink byggställning/infästningsmaterial
173200 ex moms.
Inga övriga arbeten,sophantering byggström Ingår.
Bifogar lite bilder på husleveransdeklarationen så ni får kika i lugn och ro
Ha det bäst!
Nu behöver jag verkligen hjälp av er därute!
Jag har varit hos Mälarvillan , det första mötet ägde rum september 2013, Då fick jag pris på färdig utsida stomrest tätt hus för 1.113.000:-, nyckelfärdigt 2.277.000:- för 155 kvadrat modell Djurö.
Idag: 2016-02-02: färdig utsida stomrest tätt hus för 1.046.000:-, då är inte platta på mark inräknad, samt att dom vill ha 216.500:- för att sätta ihop huset komplett utan att det är någon inredning med alls, golv, tak , kök , m,m, får köpas av mig. Totalsumma rest: 1.262.500:-
Plattan tillkommer på 340.000:- , då blir summan hus klart platta på mark: 1.602.500:-
Mälarvillan säger att huspriserna har gått upp(det har dom, jag vet), så nytt pris för nyckelfärdigt hus modell Djurö landar då på 3.200.000:- för mig. Alltså en miljon extra på 17 mån.
Vi pratar nu om 169 kvadrat, istället för 155 kvadrat, vi har förlängt huset med 1.1m totalt.
Förmodligen stämmer allt med dagens priser och att vi har utökat husets yta, men vad tror ni?, verkar allt ok med priserna? Eller ska man kolla med flera husleverantörer?
Urklipp från leverantören som reser huset(denna summa är medräknad i 1.046.000
Pris på stommrest färdig utsida
Ink byggställning/infästningsmaterial
173200 ex moms.
Inga övriga arbeten,sophantering byggström Ingår.
Bifogar lite bilder på husleveransdeklarationen så ni får kika i lugn och ro
Ha det bäst!
3200/170=18.8 kkr/m^2 är väl inte orimligt någonstans för ett nybygge nu för tiden?
Låt en snickare bygga ihop det timme för timme, bräda för bräda istället? Lär bli billigare istället för att köra på fastpris
Låt en snickare bygga ihop det timme för timme, bräda för bräda istället? Lär bli billigare istället för att köra på fastpris
Det här gillar jag! Transparens som alla kan gynnas av.
Jag noterade också tidsskillnaden,2013 till 2016 men har du fått antal timmar specat för hur länge det kommer att ta antingen per post eller totalt?
Jag noterade också tidsskillnaden,2013 till 2016 men har du fått antal timmar specat för hur länge det kommer att ta antingen per post eller totalt?
Ni har helt rätt. Helt fel med månaderna.. evergrey66: Har inte fått antal timmar specat. bara ett vidarebefodrat mail vad det kostar att snickarna sätter ihop huset..
katten1234: Ska kolla pris på lösvirke idag
Jag återkommer direkt jag vet priser för allt totalt, ska bli kul att se vad man landar på totalt med lösvirke.
katten1234: Ska kolla pris på lösvirke idag
Jag återkommer direkt jag vet priser för allt totalt, ska bli kul att se vad man landar på totalt med lösvirke.
Liknande trådar
-
Byta fläkt- orimligt dyrt?
Ventilation -
Renovera ruckel - när blir det orimligt?
Lösvirke & Timmerhus -
Orimligt hög VA-taxa från kommunen i verksamhetsområde???
Vatten & Avlopp -
Hjälp ang offert för dränering - orimligt billigt?
Grund & Markarbeten -
Mälarvillan - Djurö . Bilder från Villan Djurö? Någon?
Hustillverkare