BirgitS
S SueCia skrev:
Privilegierade situation??? Jag är övertygad om att de flesta män skulle bli smickrade över om en tjej (t.ex en målare) som jobbade hemma hos en, skulle flirta med en.
Och hur skulle då de flesta män reagera om det i stället är en ovårdad man i 60-årsåldern som flirtar med dem?
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Anonymiserad 168520 och 9 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Och hur skulle då de flesta män reagera om det i stället är en ovårdad man i 60-årsåldern som flirtar med dem?
Bögar är extremt kräsna, jag tar det som en kopplimang när jag blir raggad på av en man
 
  • Gilla
Nidhogg och 5 till
  • Laddar…
S
BirgitS BirgitS skrev:
Och hur skulle då de flesta män reagera om det i stället är en ovårdad man i 60-årsåldern som flirtar med dem?
Är det din man som varit i farten?
 
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Bögar är extremt kräsna, jag tar det som en kopplimang när jag blir raggad på av en man
Det var då väldigt fördomsfullt uttryckt för det gäller verkligen inte alla bögar, för inte ens alla bögar som har fast sällskap är snygga.

Tycker du likadant även om det är en försupen man med dålig syn?
Eller en gammal kvinna som du tycker är oattraktiv?
Kan du inte över huvud taget tänka dig en situation där du upplever det som obehagligt?

Har du pratat med din sambo om hur hon upplever det?
 
  • Gilla
ichigo och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
S SueCia skrev:
Är det din man som varit i farten?
Varför svarar du inte på frågan i stället?
Eller blev det för jobbigt att tänka lite till?
 
  • Gilla
  • Haha
ichigo och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det var då väldigt fördomsfullt uttryckt för det gäller verkligen inte alla bögar, för inte ens alla bögar som har fast sällskap är snygga.

Tycker du likadant även om det är en försupen man med dålig syn?
Eller en gammal kvinna som du tycker är oattraktiv?
Kan du inte över huvud taget tänka dig en situation där du upplever det som obehagligt?

Har du pratat med din sambo om hur hon upplever det?
Ytterst anekdotiskt men bara stiliga bögar som raggat på mig genom åren.
 
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ytterst anekdotiskt men bara stiliga bögar som raggat på mig genom åren.
Men om det nu då inte gäller en stilig bög.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Men om det nu då inte gäller en stilig bög.
Jag tycker även fula har en rättighet att ragga.

Edit: det sagt tycker jag det är problematiskt använda kundregister för hetalinjen
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
A
BirgitS BirgitS skrev:
Och hur skulle då de flesta män reagera om det i stället är en ovårdad man i 60-årsåldern som flirtar med dem?
Vad har jag nu gjort? :rofl::rofl:
 
  • Gilla
MasMats och 1 till
  • Laddar…
S
BirgitS BirgitS skrev:
Varför svarar du inte på frågan i stället?
Eller blev det för jobbigt att tänka lite till?
din fråga har ingenting med tråden att göra. Eller vet du att mäklaren i fråga var ovårdad 60årig gubbe?

om han dessutom endast skrev det mäklaren skrev i ett sms och sen respekterade att jag inte var intresserad så hade jag inte brytt mig det minsta.

I din vänstervridna värld är det någonting fult att fråga ut en person på ett oskyldigtvis på en dejt, men det är det inte i min. Jag misstänker att du ofta letar anledningar att bli kränkt?
 
  • Gilla
  • Haha
Nidhogg och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag tycker även fula har en rättighet att ragga.

Edit: det sagt tycker jag det är problematiskt använda kundregister för hetalinjen
Nu var väl frågan hur du upplever situationen. För man kan faktiskt tycka att en situation är jobbig även om man tycker att den andra person ska ha rätt att göra som hen har gjort, typ att även om man tycker att åsiktsfrihet är rätt så kan det vara jobbigt med folk som har en diametralt annan åsikt än vad man har själv.

Ja, och mäklaren fick ju också en erinran.
 
  • Gilla
Elektra och 3 till
  • Laddar…
A
fan va med anklagelser om att bli kränkt.. feminist.. vänster..bögfobi..

homosexuella och transpersoner har väl lika stor rätta att bjuda ut någon som en 60 årig heterosexuell man, kvinna..

Jag tycker inte om diskriminering...
Jag kan skämta om att jag är det eller det..
Men inte om att andra är det eller det..

överreaktion kan ha legat bakom anmälan..
vidrigt beteende som visats under tidigare kontakt, inte vet jag.. Men oavsett så har kvinnan och mannen rätt att känna det de har känt och agerat därefter..

Så med detta sagt..
Ta och fyll i den där tabellen om kränkthet, luta er tillbaka och sippa på det goda i glaset och känn... fan va skönt med lördag..
 
  • Gilla
Nidhogg och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
S SueCia skrev:
din fråga har ingenting med tråden att göra. Eller vet du att mäklaren i fråga var ovårdad 60årig gubbe?

om han dessutom endast skrev det mäklaren skrev i ett sms och sen respekterade att jag inte var intresserad så hade jag inte brytt mig det minsta.

I din vänstervridna värld är det någonting fult att fråga ut en person på ett oskyldigtvis på en dejt, men det är det inte i min. Jag misstänker att du ofta letar anledningar att bli kränkt?
Vet du att mäklaren inte var en ovårdad 60-årig gubbe?
Du vet inte heller om mäklaren redan hade varit efterhängsen och klistrig, men ändå tycker du att kvinnan gjorde fel.

Nej, jag är inte vänstervriden och jag blir extremt sällan kränkt. Du tycks däremot ha lätt att ta till personangrepp.
Du vet som sagt inte om det var på ett oskyldigt vis utan du bara antar det.
 
  • Gilla
Liljencrantz och 7 till
  • Laddar…
S
BirgitS BirgitS skrev:
Vet du att mäklaren inte var en ovårdad 60-årig gubbe?
Du vet inte heller om mäklaren redan hade varit efterhängsen och klistrig, men ändå tycker du att kvinnan gjorde fel.

Nej, jag är inte vänstervriden och jag blir extremt sällan kränkt. Du tycks däremot ha lätt att ta till personangrepp.
Du vet som sagt inte om det var på ett oskyldigt vis utan du bara antar det.
Vi vet bara det som framgår i artikeln. Tagga ner nu.

Förresten spelar det ingen som helst roll vad åldern på personen var, varför hatar du äldre män? :O
 
  • Gilla
Nidhogg
  • Laddar…
A
BirgitS BirgitS skrev:
Nu var väl frågan hur du upplever situationen. För man kan faktiskt tycka att en situation är jobbig även om man tycker att den andra person ska ha rätt att göra som hen har gjort, typ att även om man tycker att åsiktsfrihet är rätt så kan det vara jobbigt med folk som har en diametralt annan åsikt än vad man har själv.

Ja, och mäklaren fick ju också en erinran.
Kan man inte ta den andres åsikt utan att anta detta som ett påhopp på ens personliga utrymme... Så bör man ta det lugnt innan man agerar...
kvinnan i tråden... Ja vad har hon gjort?
anspelat mannen med flört för att få huset tidigare? kanske..
Men vad spelar det för roll, ja mannen kan ha blivit intresserad.. men det spelar ingen roll..
Han får inte och ska inte inkräkta på hennes personliga liv ändå...
Och egentligen viceversa..

Och vad det gäller bögar så har nog vi alla haft den där lilla extra kontakten i baren innan man förstod hur det hela gick ihop... ;)

Nja någon lesbisk kontakt har jag inte haft.. undrar varför... Kanske jag glömde handväskan hemma den kvällen ;):crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
Nidhogg och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.