Staffans2000
Unikt namn Unikt namn skrev:
Jag tycker det är fascinerade att vissa träffar lättstötta personer överallt, medan jag själv endast läser om dem.
Kan det bero på hur man för sig bland folk eller något annat? :thinking:
Inte alls "överallt. Men jag har öppnat dörrar åt damer i alla åldrar i fyrtio år nu. De som ler och säger "tack", är i absolut majoritet. Men de jag minns är de lättstötta som fräser -tror du inte att jag kan öppna en dörr själv, va".
De som styr sin barnvagn som om de vore Patron, finns i betydligt större antal. Ja, de är tillochmed i majoritet. Vilket, än en gång, inte har med tråden att göra:D

Staffans
 
  • Gilla
  • Haha
New_options och 3 till
  • Laddar…
Jag tycker det är lite "B" att flirta via sms. Det är ju mycket trevligare att flirta öga mot öga, då ser man ju även responsen direkt och kan vid svalt intresse hejda sig innan man ber om en dejt.

Mäklaren skulle ha flirtat på visningen istället så hade han, om han nu inte är helt knäpp, märkt om kvinnan ifråga var intresserad eller inte.
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Unikt namn
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Inte alls "överallt. Men jag har öppnat dörrar åt damer i alla åldrar i fyrtio år nu. De som ler och säger "tack", är i absolut majoritet. Men de jag minns är de lättstötta som fräser -tror du inte att jag kan öppna en dörr själv, va".
De som styr sin barnvagn som om de vore Patron, finns i betydligt större antal. Ja, de är tillochmed i majoritet. Vilket, än en gång, inte har med tråden att göra:D

Staffans
Så det handlar mer om man lägger fokus vid de 99 som ler eller den enstaka surmulen?
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
Unikt namn Unikt namn skrev:
Så det handlar mer om man lägger fokus vid de 99 som ler eller den enstaka surmulen?
Fel.
Det handlar om att du, helt obegripligt, utgår från att mäklaren är "av en viss sort". Snacka om att "lägga fokus vid" förutfattade egenpåhittade slutsatser.

Staffans
 
E
S SueCia skrev:
Men du vet absolut ingenting om vad som hände på visningen. Jävligt creepy att framställa sin egen verklighet sådär.

tveksamt att du har haft en stalker hörru :)
Vad du tror skiter jag högaktningsfullt i. :devilish:
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 4 till
  • Laddar…
Karlia
Öppna dörrar är väl ungefär samma som att erbjuda sin plats på bussen - en del blir glada, andra accepterar, en del blir sura. Spelar inte så stor roll för min del, jag kommer fortsätta erbjuda min plats. Det går ju inte gärna att kräva tacksamhet, isåfall vore min gest att erbjuda plats/öppna dörr inte vidare trevlig.
 
  • Gilla
  • Älska
vintersolen och 9 till
  • Laddar…
S
E Elektra skrev:
Vad du tror skiter jag högaktningsfullt i. :devilish:
Ömsesidigt. :)
 
  • Gilla
  • Haha
Nidhogg och 1 till
  • Laddar…
A
kan ju tycka att mäklaren inte hade gjort något större fel i och med att den tillfrågade hade köpt annan fastighet.. Så fanns ju inget att bråka över... däremot så kunde ju den tillfrågade kvinnan helt bara ha skrivit... låt mig vara, jag är inte intresserad...

Men det är klart i detta landet så ska vi väl snart ha kontrakt på att ens få fråga om en träff... Jag måste ju lämna in avtal till frugan att signera inför äktenskapligt samlag.. Utan underskrift så kan ju den där samtyckeslagen komma att bita mig i arslet..
kanske är bättre med Lena Handen egentligen... sällan hen får rätt emot en då iallafall ;):thinking::cool::rofl::rofl:
 
Spännande att alla som tycker kvinnan var "lättkränkt" verkar vara män. Ett bra läge att se över sin egen privilegierade position och fundera över varför man väljer att bli upprörd på den utsatta?
 
  • Gilla
  • Älska
Liljencrantz och 15 till
  • Laddar…
Belmlu
Tycker att anmälaren överreagerade om hela historian finns med i artikeln. Är själv gift arbetar själv i ett yrke där man måste vara väldigt medveten om att motparten är i beroendeställning och man ska bete sig därefter. Här kan jag inte tycka att det är så eftersom den fd potentiella kunden redan hade ett annat objekt när smset skickades.

Nu är jag inte kunden och är inte heller kvinna så ta det för vad det är men jag kan tycka att det var ett sms som var en fin komplimang. Finns det mer i historien så förändrar men det är ju inget vi känner till. Annars tyckte jag mäklaren gjorde rätt om han kände att det fanns möjlighet till djupare känslor och inte enbart för att ragga.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
A
linneac linneac skrev:
Spännande att alla som tycker kvinnan var "lättkränkt" verkar vara män. Ett bra läge att se över sin egen privilegierade position och fundera över varför man väljer att bli upprörd på den utsatta?
kvinnan har väl gjort det hon fann rätt.
Om hon tagit illa vid sig och funnit situationen som obehaglig så är det korrekt agerat.
Sedan att man har annan åsikt är helt normal för vi kan inte alla känna lika..
 
  • Gilla
abbe_ och 5 till
  • Laddar…
E
Maskintok skrev:
kvinnan har väl gjort det hon fann rätt.
Om hon tagit illa vid sig och funnit situationen som obehaglig så är det korrekt agerat.
Sedan att man har annan åsikt är helt normal för vi kan inte alla känna lika..
Antingen har detta SMS, eventuellt i kombination gjort kvinnan i denna historia illa till mods och då är ju denna anmälan ett sätt att markera som ger effekt, detta kan ju göra att fler slipper dylikt i framtiden. Kanske mäklaren till och med fått sig en tankeställare, ibland tänjs det på gränserna gång efter annan ifall inte någon ryter från.

Det finns naturligtvis andra möjligheter också, att anmälaren är bluffmakerska, överdriverska eller missförståelska, men då borde detta kommit fram redan och mäklarens barnsliga lögn om att SMS:ET hamnade fel gjorde givetvis inte det hela bättre, långtifrån.
 
  • Gilla
Anonymiserad 168520 och 7 till
  • Laddar…
A
E El-Löken66 skrev:
Antingen har detta SMS, eventuellt i kombination gjort kvinnan i denna historia illa till mods och då är ju denna anmälan ett sätt att markera som ger effekt, detta kan ju göra att fler slipper dylikt i framtiden. Kanske mäklaren till och med fått sig en tankeställare, ibland tänjs det på gränserna gång efter annan ifall inte någon ryter från.

Det finns naturligtvis andra möjligheter också, att anmälaren är bluffmakerska, överdriverska eller missförståelska, men då borde detta kommit fram redan och mäklarens barnsliga lögn om att SMS:ET hamnade fel gjorde givetvis inte det hela bättre, långtifrån.
Håller med.. stå för fan för det man gjort..
Det är det enda rätta.. :cool:
förstår inte hur fan man tänker om man ska blanda in en kollega i detta... jävla löjlpelle... :rolleyes:
 
  • Gilla
Nidhogg och 2 till
  • Laddar…
Det är ju ett faktum att vissa har en direkt oförmåga att läsa rummet och kan trycka på och då tröttnar "mottagaren" på det.

Kanske är det så att mannen ifråga är en sådan typ.

Har man inte varit utsatt för sådant, dvs folk som trycker på i sin yrkesroll eller i relation till sin yrkesroll (dvs där man träffat i sin yrkesroll och sedan tar kontakt efter faktum, vanligast är ju uber/matleverans/dylikt som tar kontakt efter faktum, eller ännu värre; någon som läst namnet på namnskylten i butik och söker upp på Facebook) så ska man nog inte yttra sig någonting. Man måste kunna läsa av läget.

Klarar man inte av att läsa rummet så får man undvika göra det helt och hållet i relation till sin yrkesroll/maktposition.

Att personen är trevlig och tackar för ditt jobb eller är socialt trevlig är inte lika med att hon flirtar med dig.
 
Redigerat:
  • Gilla
Elektra och 2 till
  • Laddar…
S
linneac linneac skrev:
Spännande att alla som tycker kvinnan var "lättkränkt" verkar vara män. Ett bra läge att se över sin egen privilegierade position och fundera över varför man väljer att bli upprörd på den utsatta?
Privilegierade situation??? Jag är övertygad om att de flesta män skulle bli smickrade över om en tjej (t.ex en målare) som jobbade hemma hos en, skulle flirta med en. Vad är det för privilegie i att vara den som inte blir flörtad med?

Den som är privilegierad är väl den som blir flörtad med och tycker att det är någonting hemskt och ser det som sitt kall i livet att förstöra denna människas liv omedelbart.
 
  • Gilla
  • Haha
Nidhogg och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.