C
N Nalleman64 skrev:
Förklaringen att han "råkat skicka till fel person" var dock sanslöst dålig.
Fast sant. Hade han vetat vad som skulle hända skulle han nog inte skickat :rofl:
 
  • Haha
Nyfniken
  • Laddar…
Jag är inte förvånad. Har själv blivit utskälld efter noter bara för att jag höll upp dörren åt en kvinna. Så jag har slutat med såna artigheter numera.
 
  • Gilla
  • Haha
New_options och 2 till
  • Laddar…
Staffans2000
B b8q skrev:
Jag är inte förvånad. Har själv blivit utskälld efter noter bara för att jag höll upp dörren åt en kvinna. Så jag har slutat med såna artigheter numera.
Ha. Vi kan alltid förenas i något. Flera gånger, har jag gjort detsamma: -"tror du inte att jag kan öppna en dörr själv, eller"!

Gentlemannen
 
  • Gilla
  • Haha
Håkan V och 2 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Det är inte så konstigt att Sverige har så mycket singlar när man inte ens får ragga längre

för var det vanligaste ställen att träffa en partner jobb eller skolan
I Sverige finns sammanlagt 86 500 par där båda arbetar på samma arbetsplats. Betyder det att många faktiskt träffas på jobbet? – Vi kan se att under 2019 blev 3 700 personer sambos efter att ha jobbat ihop året innan.11 feb. 2021

Kärlek på lasarett = sant (scb.se)
 
USCH! Haram! Förbjud sånt snusk! Stilpolisen ger rött kort direkt!
 
  • Haha
Staffans2000
  • Laddar…
På mitt förra jobb nuppades det som satan på konferenserna, lite otippad inom IT. Men det är klart att kravarna och utvecklarna ska ligga
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
S
Niclas Gustafsson Niclas Gustafsson skrev:
nej klart man får flörta. Men INTE NÄR MAN SITTER I MAKTSTÄLLNING. En chef till en anställd - nej. Ett företag till en kund - nej. Det har aldrig uppskattats. Det är bara det att objektet (kvinnan) aldrig tidigare varit i position att säga stopp och nej! Om det nuförtiden händer dig oftare än förr, så är det dig det är fel på och inte kvinnorna du flörtar med. Om man lär sig lite takt och ton och inser att likväl som att man inte ställer sig och pissar överallt så är det heller inte okej att flörta. Var sak har sin plats vetu. Ibland, på arbetsplatsen exempelvis, uppskattar kvinnor att få ägna sig åt att arbeta. Det är väl inte så jävla märkligt? Om tycke skulle uppstå så märks det tydligt nog utan att man behöver flörta ie övertyga sitt utsedda objekt om att tycka om en. Eller hur?
Person utklädd till karaktär med hemmagjord armatur och texten "Leave her alone... or else.. WHITE KNIGHT".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Nidhogg och 4 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Sambon jobbar som optiker och får ibland förslag från kunder :) Det är iof det omvända där kunden raggar.

Ser inget problem om det sköts snyggt åt båda hållen?
kommer komplimangen före eller efter de fått nya glasögon …. Sorry men öppet mål ;)
 
  • Gilla
  • Haha
New_options och 1 till
  • Laddar…
C claym skrev:
kommer komplimangen före eller efter de fått nya glasögon …. Sorry men öppet mål ;)
Hon ser helt okej ut, lite snyggare efter en grogg
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
lordi och 5 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Jag är inte förvånad. Har själv blivit utskälld efter noter bara för att jag höll upp dörren åt en kvinna. Så jag har slutat med såna artigheter numera.
De gånger jag öppnar eller håller upp dörren åt kvinnor får jag oftast ett glatt leende och ett tack. Du kanske dreglade för mycket? ;)
 
  • Gilla
  • Haha
tobbbias och 9 till
  • Laddar…
C
bonnier bonnier skrev:
De gånger jag öppnar eller håller upp dörren åt kvinnor får jag oftast ett glatt leende och ett tack. Du kanske dreglade för mycket? ;)
Eller så bor han på Södermalm? :rofl:
 
  • Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
White knight hit, lättkränkt dit — ändå finns det typ 50 inlägg här från kränkta män. :thinking:

Det finns tid och plats för allt, även flörtande och raggande. Jag kunde inte flörta med studenterna på högskolan när jag undervisade där (inte ens med dem i samma ålder) — inte för att de är lättkränkta, utan för att det inte är rätt plats för det. Och ska man gå emot den förväntade normen så får man väl ändå tolka lite signaler först. Det kan denne mäklare inte ha gjort…
 
  • Gilla
  • Haha
Ladyofthemanor och 16 till
  • Laddar…
S
Jetkokos Jetkokos skrev:
White knight hit, lättkränkt dit — ändå finns det typ 50 inlägg här från kränkta män. :thinking:

Det finns tid och plats för allt, även flörtande och raggande. Jag kunde inte flörta med studenterna på högskolan när jag undervisade där (inte ens med dem i samma ålder) — inte för att de är lättkränkta, utan för att det inte är rätt plats för det. Och ska man gå emot den förväntade normen så får man väl ändå tolka lite signaler först. Det kan denne mäklare inte ha gjort…
Nu var ju mäklarens uppdrag emot kvinnan i fråga över då hon redan hade köpt hus. Jag ser inte att det skulle vara något som helst fel med det han skrev. Blir man kränkt över en sån grej så är man helt slut i huvet. Det spelar ingen roll om det är en kvinna eller en man.

Jag hade blivit smickrad och glad om en kund hade stött på mig när jag jobbade åt henne. En sån grej som får en att må lite extra bra resten av dagen.

Men vissa letar efter saker att bli kränkt över i dagens samhälle.
 
  • Gilla
New_options och 5 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Nu var ju mäklarens uppdrag emot kvinnan i fråga över då hon redan hade köpt hus. Jag ser inte att det skulle vara något som helst fel med det han skrev. Blir man kränkt över en sån grej så är man helt slut i huvet. Det spelar ingen roll om det är en kvinna eller en man.

Jag hade blivit smickrad och glad om en kund hade stött på mig när jag jobbade åt henne. En sån grej som får en att må lite extra bra resten av dagen.

Men vissa letar efter saker att bli kränkt över i dagens samhälle.
Han använde ju kundregistret till något det inte är tänkt för. Inte så proffsigt kanske.

Om jag varit kvinnan hade jag upplyst om olämpligheten själv istället för officiella kanaler dock.
 
  • Gilla
Jope09 och 8 till
  • Laddar…
Karlia
Förmodligen finns regeln för att ingen ska tro att mäklaren myglar med budgivning och enbart framför bud från familj eller flirt. Alternativt att han inte framför bud från den som nobbade honom.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.