BirgitS
S SueCia skrev:
Vi vet bara det som framgår i artikeln. Tagga ner nu.

Förresten spelar det ingen som helst roll vad åldern på personen var, varför hatar du äldre män? :O
Och trots att vi vet så lite är det en massa, inkl. du, som kommer med tvärsäkra påståenden om vad som är rätt och fel. Hur kan man det när man vet så lite?

Varför skulle jag hata äldre män?
Den jag bor med är inte så ung längre och blir inte yngre med åren.

Det var ett exempel för att försöka få folk att tänka lite längre än just det jag började med att citera:
S SueCia skrev:
Jag är övertygad om att de flesta män skulle bli smickrade över om en tjej (t.ex en målare) som jobbade hemma hos en, skulle flirta med en.
Hur skulle män känna sig om det var någon annan en tjej alltså?
Fortfarande smickrade eller på något annat vis?

Anders svarade och verkade tro att han alltid skulle känna sig smickrad. Men du kommer med personangrepp i stället för att svara.
 
  • Gilla
Elektra och 4 till
  • Laddar…
A
BirgitS BirgitS skrev:
Och trots att vi vet så lite är det en massa, inkl. du, som kommer med tvärsäkra påståenden om vad som är rätt och fel. Hur kan man det när man vet så lite?

Varför skulle jag hata äldre män?
Den jag bor med är inte så ung längre och blir inte yngre med åren.

Det var ett exempel för att försöka få folk att tänka lite längre än just det jag började med att citera:

Hur skulle män känna sig om det var någon annan en tjej alltså?
Fortfarande smickrade eller på något annat vis?

Anders svarade och verkade tro att han alltid skulle känna sig smickrad. Men du kommer med personangrepp i stället för att svara.
får faktiskt ta och instämma..
Vi vet egentligen inte ett skit om detta..
mer än texten i artikeln...
Där vi kunde läsa om en väldigt löjlig bortförklaring...

Sedan så må jag säga..
Jag hade nog blivit väldigt kränkt om en kvinnlig målare börjat stöta på mig...
Men fy.. en som är bättre än jag på att måla, det bara går inte.. :crysmile:
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
S
BirgitS BirgitS skrev:
Och trots att vi vet så lite är det en massa, inkl. du, som kommer med tvärsäkra påståenden om vad som är rätt och fel. Hur kan man det när man vet så lite?

Varför skulle jag hata äldre män?
Den jag bor med är inte så ung längre och blir inte yngre med åren.

Det var ett exempel för att försöka få folk att tänka lite längre än just det jag började med att citera:

Hur skulle män känna sig om det var någon annan en tjej alltså?
Fortfarande smickrade eller på något annat vis?

Anders svarade och verkade tro att han alltid skulle känna sig smickrad. Men du kommer med personangrepp i stället för att svara.

Du förtjänade helt enkelt inget svar på den frågan då du insinuerar att alla män skulle vara homofober. Det är 2021 nu, långt ifrån OK.
 
  • Gilla
Nidhogg och 1 till
  • Laddar…
A
S SueCia skrev:
Du förtjänade helt enkelt inget svar på den frågan då du insinuerar att alla män skulle vara homofober. Det är 2021 nu, långt ifrån OK.
Ja det måste vara ett felaktigt uttalande..
För annars så skulle inte homosexuella vilja vara tillsammans .. ;);)
tänker alltid på den där sketchen med Robert Gustafsson och fikusen...
Birgitta frågar..
min man vill gärna ta hem en fikus, men jag är osäker..
kära Birgitta, ta gärna hem en fikus, för att föröka sig det gör de iallafall inte :rofl::rofl::rofl:
 
BirgitS
S SueCia skrev:
Du förtjänade helt enkelt inget svar på den frågan då du insinuerar att alla män skulle vara homofober. Det är 2021 nu, långt ifrån OK.
Man behöver inte vara homofob för att tycka att det är en jobbig situation om någon av det kön man själv inte tycker är attraktivt stöter på en. Vi vet ju inte ens om kvinnan det gäller är hetero- eller homosexuell.
 
  • Gilla
ichigo och 4 till
  • Laddar…
A
BirgitS BirgitS skrev:
Man behöver inte vara homofob för att tycka att det är en jobbig situation om någon av det kön man själv inte tycker är attraktivt stöter på en. Vi vet ju inte ens om kvinnan det gäller är hetero- eller homosexuell.
instämmer, det var inte så jäkla lätt att finna orden när en okänd man sa att jag var söt..
söt.. Fick dock ur mig att han borde gå till synsam... :rofl:
Men ändå... :thinking:
Men ifrågan om kvinnans läggning så är det ett ovisst kapitel som jag inte tror vi får läsa sidorna i boken heller...
 
  • Haha
BirgitS
  • Laddar…
S
BirgitS BirgitS skrev:
Man behöver inte vara homofob för att tycka att det är en jobbig situation om någon av det kön man själv inte tycker är attraktivt stöter på en. Vi vet ju inte ens om kvinnan det gäller är hetero- eller homosexuell.
Vänta nu.
Om man tycker det är smickrande om en kvinna stöter på en, men obehagligt om en man gör det så är man inte homofob.

Om man tycker det är smickrande om en vit kvinna stöter på en men tycker det är obehagligt om en mörkhyad kvinna gör detsamma då? Är man inte rasist då?
Eller väljer du dina fördomar lite som det passar kanske?


(för att förtydliga så för mig skulle det inte spela någon som helst roll varken kön eller hudfärg)
 
  • Gilla
Nidhogg och 1 till
  • Laddar…
A
S SueCia skrev:
Vänta nu.
Om man tycker det är smickrande om en kvinna stöter på en, men obehagligt om en man gör det så är man inte homofob.

Om man tycker det är smickrande om en vit kvinna stöter på en men tycker det är obehagligt om en mörkhyad kvinna gör detsamma då? Är man inte rasist då?
Eller väljer du dina fördomar lite som det passar kanske?


(för att förtydliga så för mig skulle det inte spela någon som helst roll varken kön eller hudfärg)
Du behöver inte vara rasist för att inte trivas med att just färgade personer stöter på dig...
räcker med främlingsfientlig;)..

behöver inte vara att man finner det obehagligt heller man kan bara inte ha lust för att någon kommer och stör ens frid just då, oavsett kön, ålder, hudfärg, religion, dialekt mm...
 
  • Gilla
Elektra
  • Laddar…
S
Maskintok skrev:
Du behöver inte vara rasist för att inte trivas med att just färgade personer stöter på dig...
räcker med främlingsfientlig;)..

behöver inte vara att man finner det obehagligt heller man kan bara inte ha lust för att någon kommer och stör ens frid just då, oavsett kön, ålder, hudfärg, religion, dialekt mm...
Fullständigt irrelevant, frågeställningen rörde att man faktiskt gillade att en kvinna stöter på en.
 
BirgitS
S SueCia skrev:
Vänta nu.
Om man tycker det är smickrande om en kvinna stöter på en, men obehagligt om en man gör det så är man inte homofob.

Om man tycker det är smickrande om en vit kvinna stöter på en men tycker det är obehagligt om en mörkhyad kvinna gör detsamma då? Är man inte rasist då?
Eller väljer du dina fördomar lite som det passar kanske?


(för att förtydliga så för mig skulle det inte spela någon som helst roll varken kön eller hudfärg)
En jobbig situation kan vara en situation som man inte vet hur man ska ta sig ur, t.ex. då hur man säger nej till någon utan att verka homofobisk, rasistisk eller åldersdiskriminerande osv. för det vill man inte eftersom man just inte är det.

Annars kan man ju undra över vad din mening "de flesta män skulle bli smickrade över om en tjej ..." innebär. Varför skrev du inte "...om en människa ..."?
 
  • Gilla
Elektra och 2 till
  • Laddar…
S
BirgitS BirgitS skrev:
En jobbig situation kan vara en situation som man inte vet hur man ska ta sig ur, t.ex. då hur man säger nej till någon utan att verka homofobisk, rasistisk eller åldersdiskriminerande osv. för det vill man inte eftersom man just inte är det.

Annars kan man ju undra över vad din mening "de flesta män skulle bli smickrade över om en tjej ..." innebär. Varför skrev du inte "...om en människa ..."?
Du borde bli politiker, du svarar inte på en enda fråga.

Är man rasist eller inte ifall man gillar om en vit kvinna stöter på en men tycker det är obehagligt om en mörkhyad gör det, såpass obehagligt att man anmäler personen till dennes chef.

Vi förutsätter att svaret hade varit nej till båda personernas försök till dejt.
 
  • Gilla
Nidhogg
  • Laddar…
A
S SueCia skrev:
Fullständigt irrelevant, frågeställningen rörde att man faktiskt gillade att en kvinna stöter på en.
Ska du tillrättavisa, så får du fan börja ställa bättre frågor.. För fattas halva innebörden så får du de svar du får...
 
  • Gilla
Elektra och 1 till
  • Laddar…
A
S SueCia skrev:
Du borde bli politiker, du svarar inte på en enda fråga.

Är man rasist eller inte ifall man gillar om en vit kvinna stöter på en men tycker det är obehagligt om en mörkhyad gör det, såpass obehagligt att man anmäler personen till dennes chef.

Vi förutsätter att svaret hade varit nej till båda personernas försök till dejt.
inte heller här är du klar i frågorna..
Nej du behöver inte räknas som rasist, så länge du inte förklara med nedsättande anledningar varför du inte vill eller är bekväm med att en mörkhyad kvinna stött på dig..
 
  • Gilla
Elektra
  • Laddar…
Superbra jobbat ju, ni har fått in både politik, feminism, homosexuella och massa annat gott i en tråd som handlade om en mäklare som hade otur när han tänkte — om han nu tänkte alls.

Till saken hör, oberoende av kvinnans tolkning av situationen, att någon annan också gjorde bedömningen att beteendet var olämpligt — annars hade han inte fått en erinran. Det är trots allt inte så att alla anmälningar leder till något…

P.S. Vad fanken är ”jag…upplevde dig som så himla fin” för slags flirt egentligen. Det i sig kräver ju en en egen varning, för brist på fantasi om inget annat.
 
  • Gilla
Jope09 och 5 till
  • Laddar…
Karlia
Precis, mäklaren hade att förhålla sig till mäklarinspektionen regler - han fick inte flirta med kunder. Trots det gjorde han det, försökte skylla ifrån sig men fick ändå en anmärkning.
 
  • Gilla
Jesper A och 6 till
  • Laddar…
S
Maskintok skrev:
inte heller här är du klar i frågorna..
Nej du behöver inte räknas som rasist, så länge du inte förklara med nedsättande anledningar varför du inte vill eller är bekväm med att en mörkhyad kvinna stött på dig..
Frågan är en följdfråga på en lång diskussion som handlade om precis det, jag ska inte behöva sammanfatta hela tråden varje inlägg jag gör.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.