S SueCia skrev:
Baserat på hur du uttrycker dig så får man väl anta att du kanske klassar dig som feminist. Då ingår offerkoftan helt gratis :)
S SueCia skrev:
Privilegierade situation??? Jag är övertygad om att de flesta män skulle bli smickrade över om en tjej (t.ex en målare) som jobbade hemma hos en, skulle flirta med en. Vad är det för privilegie i att vara den som inte blir flörtad med?

Den som är privilegierad är väl den som blir flörtad med och tycker att det är någonting hemskt och ser det som sitt kall i livet att förstöra denna människas liv omedelbart.
För att sammanfatta; Du anser alltså att kvinnor är privilegierade (!) för att de blir raggade på? Och att de kvinnor som inte är tacksamma för ovälkommen uppmärksamhet är vänstervridna feminister med offerkofta som vill förstöra mäns liv genom att anmäla dem för tex sexuella trakasserier? Baserat på ditt sätt att uttrycka dig antar jag att du är en mansgris som tycker det var bättre förr när kvinnor "visste sin plats" och höll käften?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Arg
Liljencrantz och 13 till
  • Laddar…
A
linneac linneac skrev:
För att sammanfatta; Du anser alltså att kvinnor är privilegierade (!) för att de blir raggade på? Och att de kvinnor som inte är tacksamma för ovälkommen uppmärksamhet är vänstervridna feminister med offerkofta som vill förstöra mäns liv genom att anmäla dem för tex sexuella trakasserier? Baserat på ditt sätt att uttrycka dig antar jag att du är en mansgris som tycker det var bättre förr när kvinnor "visste sin plats" och höll käften?
Tror inte att så många män skulle bli smickrade om en kvinnlig målare stötte på dem, utan mera igångkörda på annat i största drag..
Sedan finns det undantag, men de finns i alla sidorna.. oavsett läggning eller kön...

En kvinna som har sin plats klar och styr är inte så lite sexig inte... tvärtom ;)
Frugan styr och jag lyder... Så blir det bäst.. :cool:
 
T tergo skrev:
I Sverige finns sammanlagt 86 500 par där båda arbetar på samma arbetsplats. Betyder det att många faktiskt träffas på jobbet? – Vi kan se att under 2019 blev 3 700 personer sambos efter att ha jobbat ihop året innan.11 feb. 2021

Kärlek på lasarett = sant (scb.se)
På mina arbetsplatser har jag sett flera bli par. Det är inget konstigt alls.
Kan inte tycka att detta SMS var så fruktansvärt farligt så att det behöver anmälas. Har hon däremot sagt att hon inte är intresserad och han ändå skickar något, då är det en helt annan sak.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
S
linneac linneac skrev:
För att sammanfatta; Du anser alltså att kvinnor är privilegierade (!) för att de blir raggade på? Och att de kvinnor som inte är tacksamma för ovälkommen uppmärksamhet är vänstervridna feminister med offerkofta som vill förstöra mäns liv genom att anmäla dem för tex sexuella trakasserier? Baserat på ditt sätt att uttrycka dig antar jag att du är en mansgris som tycker det var bättre förr när kvinnor "visste sin plats" och höll käften?
Sluta lägga ord i mun på mig.
Jag har inte sagt att kvinnor som inte blir smickrade av en frågan om en dejt automatiskt måste vara vänstervridna feminister. Däremot har jag sagt att feminister är vänstervridna.
Jag vet inte vad man måste ha varit med om för traumatiska saker här i livet för att bli kränkt av att någon t.ex bjuder ut en på en "dejt", men det måste vara jobbigt att leva så. Att man efter en sådan fråga dessutom känner att personen som bjudit ut en måste straffas också, ja då är man nog lite väl lättkränkt.

Jag är ingen mansgris (vad jag vet :) ) , men jag tycker absolut att min sambo ska veta sin plats, precis som jag ska veta min och min dotter ska veta sin. Är det något negativt med att veta sin plats här i livet menar du, det kanske är bättre att irra runt planlöst här i livet för att linneac säger att man absolut inte ska veta sin plats och vad man vill göra.
 
  • Gilla
Nidhogg och 3 till
  • Laddar…
E
S SueCia skrev:
Sluta lägga ord i mun på mig.
Jag har inte sagt att kvinnor som inte blir smickrade av en frågan om en dejt automatiskt måste vara vänstervridna feminister. Däremot har jag sagt att feminister är vänstervridna.
Jag vet inte vad man måste ha varit med om för traumatiska saker här i livet för att bli kränkt av att någon t.ex bjuder ut en på en "dejt", men det måste vara jobbigt att leva så. Att man efter en sådan fråga dessutom känner att personen som bjudit ut en måste straffas också, ja då är man nog lite väl lättkränkt.

Jag är ingen mansgris (vad jag vet :) ) , men jag tycker absolut att min sambo ska veta sin plats, precis som jag ska veta min och min dotter ska veta sin. Är det något negativt med att veta sin plats här i livet menar du, det kanske är bättre att irra runt planlöst här i livet för att linneac säger att man absolut inte ska veta sin plats och vad man vill göra.
Mansplaining. :crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Karlia Karlia skrev:
Öppna dörrar är väl ungefär samma som att erbjuda sin plats på bussen - en del blir glada, andra accepterar, en del blir sura. Spelar inte så stor roll för min del, jag kommer fortsätta erbjuda min plats. Det går ju inte gärna att kräva tacksamhet, isåfall vore min gest att erbjuda plats/öppna dörr inte vidare trevlig.
Bra jämförelse. Jag håller upp dörrarna åt alla, män som kvinnor och har aldrig ett ont ord. Däremot på bussen där jag bara ger upp platsen till gravida och äldre så händer det att äldre män och kvinnor blir förolämpade på något sätt för att de minsann inte är gamla. Men att många 60+ är lättkränkta, det vet vi ju redan ;)
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
BirgitS
S SueCia skrev:
Du borde bli politiker, du svarar inte på en enda fråga.
Detsamma.
 
  • Gilla
linneac
  • Laddar…
Problemet är väl att han fått hennes mobilnummer inom ramen för sitt jobb / uppdrag och inte utifrån att hon varit intresserad av honom. SMS:et i sig är väl rätt harmlöst.

Med det sagt hade det väl räckt med ett, ”skärp dig för fan och sluta ragga på dina kunder svar”? Hade gått snabbare än att fylla i en kränkhetsblankett. Är nog det jag stör mig mest av.
 
  • Gilla
GreenYoda och 5 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Och hur skulle då de flesta män reagera om det i stället är en ovårdad man i 60-årsåldern som flirtar med dem?
Nu gissar det ju hej vilt från min sida men jag tror att en överväldigande majoritet skulle svara med ett "Nej tack." eller inget svar alls. En anmälan till FMN känns väldigt lång bort.
 
  • Gilla
Nidhogg och 1 till
  • Laddar…
A
Nyfniken Nyfniken skrev:
Nu gissar det ju hej vilt från min sida men jag tror att en överväldigande majoritet skulle svara med ett "Nej tack." eller inget svar alls. En anmälan till FMN känns väldigt lång bort.
Vad vet vi om hans agerande vid förra försäljningen?..
Kan ha varit ett riktigt kräk..
Men även helt överreagerad reaktion från kvinnan... Vad vet vi?
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Maskintok skrev:
Vad vet vi om hans agerande vid förra försäljningen?..
Kan ha varit ett riktigt kräk..
Det borde i så fall stått i anmälan och därmed även i tidningen.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
A
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det borde i så fall stått i anmälan och därmed även i tidningen.
inte nödvändigtvis..
Eller har någon läst mer än vad som står i artikeln?
 
Maskintok skrev:
inte nödvändigtvis..
Nä, det är klart. Det kan ju också ha varit en marsian som klätt ut sig till mäklare och skickat ett krypterat meddelande till en rymdspion men som kom fel.

Vi får nog ändå utgå ifrån att det som står i artikeln är sant.
 
  • Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
A
Nyfniken Nyfniken skrev:
Nä, det är klart. Det kan ju också ha varit en marsian som klätt ut sig till mäklare och skickat ett krypterat meddelande till en rymdspion men som kom fel.

Vi får nog ändå utgå ifrån att det som står i artikeln är sant.
skrev jag aldrig något om eller hur?
utan att information kan ha lämnats ute för att inte förstöra mer för vissa..
Du får utgå från att artikeln gett hela bilden, själv är jag inte lika säker...
 
Redigerat:
S
E Elektra skrev:
Mansplaining. :crysmile::crysmile::crysmile:
Goddag yxskaft på dig med :)

Du borde ta och ta reda på vad Mansplaining ens betyder. Men snyggt försök till härskarteknik.
 
  • Gilla
Nidhogg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.