Staffans2000
B Biff Tannen skrev:
Med det sagt hade det väl räckt med ett, ”skärp dig för fan och sluta ragga på dina kunder svar”? Hade gått snabbare än att fylla i en kränkhetsblankett. Är nog det jag stör mig mest av.
Eller, vad sägs om ett: -Nej tack", istället?

Staffans
 
  • Gilla
Nidhogg och 1 till
  • Laddar…
På tok för civiliserat.
 
A
Mansplaining
förklara på ett nedsättande sätt oftast mellan man och kvinna..
Där mannen är den förklarande och kvinnan den som får ta emot den nedtalande tonen...
 
  • Gilla
MetteKson och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000
E Elektra skrev:
Mansplaining. :crysmile::crysmile::crysmile:
Jag fick googla.
Om Wikipedias beskrivning är riktig, är din felaktig. Om man prompt skall använda nya modeord, borde ett grundkrav vara att man vet dess betydelse!

Staffans
 
  • Gilla
AssaMicke och 3 till
  • Laddar…
E
Mansplaining är ju ett roligt ord men kanske inget som bör slängas med bland främlingar då detta kan kännas nedvärderande mot just män.

Hensplaining kanske är bättre då, det antyder något, men ändå inte..
 
  • Gilla
erik_83
  • Laddar…
E
S SueCia skrev:
Goddag yxskaft på dig med :)

Du borde ta och ta reda på vad Mansplaining ens betyder. Men snyggt försök till härskarteknik.
Jag är fullt på det klara med vad det är, det är ju bara att läsa tråden och se alla flashbacktroll som skriver i den. :p
 
  • Gilla
  • Haha
linneac och 2 till
  • Laddar…
S
E Elektra skrev:
Jag är fullt på det klara med vad det är, det är ju bara att läsa tråden och se alla flashbacktroll som skriver i den. :p
Flashback? :) Du svävar verkligen längre och längre ifrån trådens ämne. Men härskartekniker är du bra på åtminstone :)
 
  • Gilla
Nidhogg
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Flashback? :) Du svävar verkligen längre och längre ifrån trådens ämne. Men härskartekniker är du bra på åtminstone :)
Animerad karaktär framför byggställning med sprucken glasruta, i en tecknad trädgårdsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
E Elektra skrev:
Jag är fullt på det klara med vad det är, det är ju bara att läsa tråden och se alla flashbacktroll som skriver i den. :p
:rofl:
flashbacktroll.. är det ett troll som återupplever en händelse om och om igen medans alla andra tittar på och funderar..
Är den där så där jämt eller bara tillfälligt sjuk i huvudet? ;):thinking::thinking::crysmile::crysmile::crysmile::crysmile:
 
  • Gilla
erik_83
  • Laddar…
När man läser tråden så förstår man plötsligt varför det är så många konflikter ute i samhället. Ovilja till att förstå varandra. Ovilja att respektera att någon känner obehag.
 
  • Gilla
linneac och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
I ichigo skrev:
När man läser tråden så förstår man plötsligt varför det är så många konflikter ute i samhället. Ovilja till att förstå varandra. Ovilja att respektera att någon känner obehag.
Eller ovilja att inte överreagera.

Staffans
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Staffans2000 Staffans2000 skrev:
Eller ovilja att inte överreagera.

Staffans
Är det så svårt att inte respektera den som känner obehag? Alla upplever obehag olika.

Man kan diskutera när det gäller folk som försöker ragga på varandra i neutral miljö. Då skulle nog personen inte ha anmält alls.

Men här är det en som raggar på någon i relation i sin yrkesroll vilket är oprofessionellt.
 
  • Gilla
  • Haha
Jesper A och 4 till
  • Laddar…
S
I ichigo skrev:
Är det så svårt att inte respektera den som känner obehag? Alla upplever obehag olika.

Man kan diskutera när det gäller folk som försöker ragga på varandra i neutral miljö. Då skulle nog personen inte ha anmält alls.

Men här är det en som raggar på någon i relation i sin yrkesroll vilket är oprofessionellt.
om jag känner obehag av att mina kollegor försöker kallprata med mig under arbetstid, kan jag då anmäla dom och se till att de får en varning? Jag känner dessutom obehag när dom kallpratar med varandra, kan jag även anmäla det?

så jävla svårt kan det ju inte vara att acceptera att jag känner ett orimligt obehag eller hur?
 
  • Gilla
Nidhogg och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
S SueCia skrev:
om jag känner obehag av att mina kollegor försöker kallprata med mig under arbetstid, kan jag då anmäla dom och se till att de får en varning? Jag känner dessutom obehag när dom kallpratar med varandra, kan jag även anmäla det?

så jävla svårt kan det ju inte vara att acceptera att jag känner ett orimligt obehag eller hur?
Känner du så är det ju väldigt bra att ta upp det med din chef.
Men nu var det inte kollegor det gällde och det fanns ingen chef att ta upp det med.
 
  • Gilla
Elektra och 3 till
  • Laddar…
Staffans2000
Som sagt. Ett "Nej tack", hade nog räckt.

Staffans
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.