Jag söker en enkel lösning för att lyfta upp takpannor på taket. Tänker mig en behållare med plats för en bunt pannor som man dra upp med rep. Men vad finns det för fyrkantig behållare som klarar minst 16 kg och med plats att fästa ett rep?
Vi köpte fyra små hjul, typ fasta transporthjul, och fyra taljor samt ett rep. Allt från biltema.Lindgrenski skrev:
Satte en talja högst upp på stegen, en på vagnen, en på undersidan av stegen och sen en på husväggen för att få ok utväxling (tror jag det var tanken iaf).
Efter videon modifierade vi vagnen så att ytan för pannorna var plan så det skulle vara lättare att lyfta av dem uppe på taket.
Intressant. Hade tänkt att köra med formplyfa glidandes mot kanten men det kanske blir för tungt.Z Zilenser skrev:Vi köpte fyra små hjul, typ fasta transporthjul, och fyra taljor samt ett rep. Allt från biltema.
Satte en talja högst upp på stegen, en på vagnen, en på undersidan av stegen och sen en på husväggen för att få ok utväxling (tror jag det var tanken iaf).
Efter videon modifierade vi vagnen så att ytan för pannorna var plan så det skulle vara lättare att lyfta av dem uppe på taket.
Typ såna? https://www.biltema.se/bygg/beslag/transporthjul/transporthjul-2000046626Z Zilenser skrev:
Så här blev min släde. Glider väldigt lätt.Lindgrenski skrev:
Dock hade jag tänkt dra upp den när jag står där uppe. Det jag inte har löst är hur jag ska kunna få den att vara kvar där uppe medans jag lastar av.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder