1 543 läst · 3 svar
2k läst
3 svar
Lyfta skorstenen från kamin
Hejsan.
Behöver lite hjälp, jag ska nämligen byta golv och behöver flytta på kaminen, hur lyfter man på skorstenen ? Måste man upp på taket eller räcker det att man tar och lossar takplåten och hissar upp skorstenen en bit ? Se bilder.
Visa bilaga 670230
Visa bilaga 670232
Behöver lite hjälp, jag ska nämligen byta golv och behöver flytta på kaminen, hur lyfter man på skorstenen ? Måste man upp på taket eller räcker det att man tar och lossar takplåten och hissar upp skorstenen en bit ? Se bilder.
Visa bilaga 670230
Visa bilaga 670232
Kan inte öppna dina bilder .
Antar att du har plåtskorsten .
Har du diffspärr i ditt tak (mot insidan) kan ju bli lite meckigt att lösgöra det .
Är röret rakt så är det ju annars bara att försöka lyfta det rakt upp .
Vet att min modulskorsten har skarvar varje meter som ej är ihopskruvat , de vilar på varandra av sin egen tyngd .
Kan ju bli en utmaning om du har samma förutsättning .
Antar att du har plåtskorsten .
Har du diffspärr i ditt tak (mot insidan) kan ju bli lite meckigt att lösgöra det .
Är röret rakt så är det ju annars bara att försöka lyfta det rakt upp .
Vet att min modulskorsten har skarvar varje meter som ej är ihopskruvat , de vilar på varandra av sin egen tyngd .
Kan ju bli en utmaning om du har samma förutsättning .
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Aspirator att lyfta bort rök från tak i sänka
Ventilation -
Aktiv frånluftsfläkt på skorstenen för fyra badrum
Ventilation -
Tips för att lyfta heltäckningsmatta och underliggande träskiva från trägolv
Golv -
Lyfta hanbjälkar ovanifrån?
Byggmaterial & Byggteknik -