Jag håller på med renovering av ett rum där det sitter en innerdel av en Daikin llvp på väggen.
Jag behöver sätta gipsskiva (renoveringsgips) på väggarna för att få en bra yta för ytskikt och behöver i och med detta komma åt och gipsa bakom innerdelen med.
Som jag förstår det så hänger huset på en bottenplatta som är skruvad i väggen.
Brukar man kunna lyfta av huset med tillhörande slangar för att få lite utrymme eller tror ni jag måste ta hit en installatör som hjälper mig?
Jag behöver sätta gipsskiva (renoveringsgips) på väggarna för att få en bra yta för ytskikt och behöver i och med detta komma åt och gipsa bakom innerdelen med.
Som jag förstår det så hänger huset på en bottenplatta som är skruvad i väggen.
Brukar man kunna lyfta av huset med tillhörande slangar för att få lite utrymme eller tror ni jag måste ta hit en installatör som hjälper mig?
Medlem
· stockholm
· 2 196 inlägg
Du behöver ta dit en kylmontör som demonterar den.
Sen måste han/hon dit igen för att ansluta rör och el igen och vacumsuga innan driftsättning.
Inte direkt gratis med 2 vändor för kylmontören men förhoppningsvis är dom i någorlunda närhet så det inte kostar skjortan.
Sen måste han/hon dit igen för att ansluta rör och el igen och vacumsuga innan driftsättning.
Inte direkt gratis med 2 vändor för kylmontören men förhoppningsvis är dom i någorlunda närhet så det inte kostar skjortan.
Tack för svar.C Comfort Thomas skrev:
Jag har som tur är en som ska komma och installera en till pump i mitt garage framöver. Då får jag kolla med honom om han kan göra detta åt mig. Misstänkte att så var fallet.
Medlem
· stockholm
· 2 196 inlägg
Utedelen är enklare att demontera och montera 👍
Medlem
· stockholm
· 2 196 inlägg
hur mycket mer tid det tar att demontera innerdelen beror på hur jäkligt det är att dra tillbaka rören in genom väggen, så mycket material går det inte åt.S saltet skrev:
Har man otur har någon sprutat in massa fogskum i genomföringen och har man riktig otur får man inte bort den i det skick man önskar !
Jag byter alla dagar i veckan utedelen jämfört med en innerdel 😎