Hejsan! För ca en vecka sedan när min robot klippare laddat färdigt så går den bara baklänges, det står charging på displayen fast den är full laddad. Jag kommer inte in i menyn utan måste trycka in nöd stoppen.
Min fundering är hur uppdaterar man program varan? Tänkte att det kanske gör att den börjar fungera som vanligt igen.
Tacksam för svar
Mvh Peter Skemark
Min fundering är hur uppdaterar man program varan? Tänkte att det kanske gör att den börjar fungera som vanligt igen.
Tacksam för svar
Mvh Peter Skemark
Ladda ner firmwaren från outl1.se och läs den medföljande pdf-fil en, där finns en instruktion om hur man gör....
Tackar för svar! Har gjort en uppdatering men ingen skillnad .
När klipparen är full laddad så åker den bara baklänges
När klipparen är full laddad så åker den bara baklänges
Den backar hur långt som helst , till och med över avgränsning kabeln. Den kör ut från laddaren när den är full laddad men fortsätter backa tills den stöter i något. Det står home charging på displayen. Så jag tror att den har ett program fel
Hur är laddstationen placerad?
Det är viktigt att den står i medurs riktning, alltså så att klipparen backar ur den moturs. Kolla också att kabeln som går under laddstationen är kopplad till negativ (svart) kontakt på laddstationen.
Det är viktigt att den står i medurs riktning, alltså så att klipparen backar ur den moturs. Kolla också att kabeln som går under laddstationen är kopplad till negativ (svart) kontakt på laddstationen.
Starta aldrig klipparen när den laddas, det blir inget bra. Vill du köra igång den manuellt innan den har laddat klart finns det två alternativ.
1. Stäng av klipparen och ställ den medurs på tråden framför laddstationen och tryck igång den på auto. Då kantklipper den först runt hela tråden och efter det så fortsätter den klippa resten av gräsmattan.
2. Stäng av klipparen och ställ den inom klippområdet. Starta den på auto och den börjar klippa direkt.
1. Stäng av klipparen och ställ den medurs på tråden framför laddstationen och tryck igång den på auto. Då kantklipper den först runt hela tråden och efter det så fortsätter den klippa resten av gräsmattan.
2. Stäng av klipparen och ställ den inom klippområdet. Starta den på auto och den börjar klippa direkt.
Tack för svaren!
Allt är rätt inkopplat, klipparen har fungerat problemfritt sen förra sommaren.
Det är nu den beter sig konstigt
Som jag skrivit tidigare så lämnar klippare laddstationen när den är full laddad, den backar ut från stationen men fortsätter backa tills något tar emot eller jag trycker in stopp knappen.
När jag provat starta om klipparen ute på gräsmatta gör den precis likadant backar bara. Tex jag drar upp nödstopp knappen för att starta klipparen så står det charging Home på displayen och den börjar gå baklänges .
Allt är rätt inkopplat, klipparen har fungerat problemfritt sen förra sommaren.
Det är nu den beter sig konstigt
Som jag skrivit tidigare så lämnar klippare laddstationen när den är full laddad, den backar ut från stationen men fortsätter backa tills något tar emot eller jag trycker in stopp knappen.
När jag provat starta om klipparen ute på gräsmatta gör den precis likadant backar bara. Tex jag drar upp nödstopp knappen för att starta klipparen så står det charging Home på displayen och den börjar gå baklänges .
Spänningen är bra på batteriet över 29..
Har testat att lossa kabeln från batteriet och satt tillbaka utan skillnad .Har även gjort en system uppdatering ingen skillnad.
Vet inte vad jag mer kan testa?
Har testat att lossa kabeln från batteriet och satt tillbaka utan skillnad .Har även gjort en system uppdatering ingen skillnad.
Vet inte vad jag mer kan testa?
Har du testat att göra en fabriksåterställning?
Nej! Hur gör man det ?
Jag kommer inte in i menyn om det är därifrån
Jag kommer inte in i menyn om det är därifrån
Sorry, såg inte att du hade skrivit tidigare att du inte kom åt den...
Ingen faran hoppades att någon kunde hjälpa mig att få klipparen att fungera! Så alla tips är välkomna