Har en luna minimig (30 35 år) som svetsmunstycket har blivit sliten på. Finns det reservdelar eller köper man nytt slangpkt, har sett att man talar om Europa anslutning i dessa fall hur vet jag om min svets har det?
Det finns konverteringssattser, du plockar bort det gamla paketet, installerar den nya kontakten och kan sedan använda standardslangpaket.1 Skalman65 skrev:
Men innan du lägger altför mycket pengar och arbete på den; vad är slitet? Vissa standardsaker går säkert att byta, tex liner, gaskåpa mm
Med tanke på svetsens ålder så trodde jag inte att det gick längre att få tag på reservdelar.
Det som slitet är munstycket (heter det så), så skulle man få tag på nya, så blir det troligen billigare.
Är gängan universell och passar oberoende av märke?
Nät firma man kan vända sig till?
Det som slitet är munstycket (heter det så), så skulle man få tag på nya, så blir det troligen billigare.
Är gängan universell och passar oberoende av märke?
Nät firma man kan vända sig till?
Då är det lungt, minstycken är slitdelar och finns att köpa. Standard för mindre svetsar är M6-fattning. De finns i olika längder och med olika håldiameter ( håldiametern ska matcha tråden du kör, tex 0,8 mm) så lättast är nog om du skruvar av din och mäter innan du köper några nya.1 Skalman65 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tycker jag känner igen Europakontakt, ..... men inte säker.
Fick montera med längre skruvdistanser.
Liknande trådar
-
140.000 kr för byta papp & råspont på garagetak rimligt?
Priser, Kalkyler, Fastighetsskatt m m. -
Luna L39 - utforskning
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Manual/beskrivning för Lunas träsvarv tillbehör kopieringsmodul
Vilka varvtal svarv Luna SP1000?
Behöver instruktionsbok till en Luna Woody RBS 300
Teknik