295 läst · 1 svar
295 läst
1 svar
Lukt från luftspalt i tegel vägg
Hej, de senaste dagarna noterade jag konstig lukt på vår altan som doftar mer som kemiskt. Påminner mej mer om gasol lukt eller som avlopp eller död råtta/mus, vet ej. Hittade källan till lukten och kommer ut från luftspalten som ligger längst ner på tegel väggen,finns 2 andra luftspaltar på samma vägg längst altanen men helt luktfria.
Lukten börja komma när det blåste enormt senaste dagarna då lukten var starkast men nu luktar bara lite.
Ingen lukt alls inne i huset eller andra sidan väggen bakom luftspalten i huset.
Jag noterade dock att rakt upp där luftspalten finns så sitter toasittsen i badrummet på andra våningen i huset om det är värt att notera.
Några tips på var det kan va för något?
Lukten börja komma när det blåste enormt senaste dagarna då lukten var starkast men nu luktar bara lite.
Ingen lukt alls inne i huset eller andra sidan väggen bakom luftspalten i huset.
Jag noterade dock att rakt upp där luftspalten finns så sitter toasittsen i badrummet på andra våningen i huset om det är värt att notera.
Kanske just en död mus/råtta i ytterväggen ?A Alikandro skrev:Hej, de senaste dagarna noterade jag konstig lukt på vår altan som doftar mer som kemiskt. Påminner mej mer om gasol lukt eller som avlopp eller död råtta/mus, vet ej. Hittade källan till lukten och kommer ut från luftspalten som ligger längst ner på tegel väggen,finns 2 andra luftspaltar på samma vägg längst altanen men helt luktfria.
Eller finns det ngn avluftningsventil för avloppet som kan mynna ut därikring, som ev har satts igen så den inte funkar som den ska ?
Klicka här för att svara