Köpt en rulle lindrev och det luktar väldigt starkt av typ bondgård/koblajja/djurpark(?).

Tätade mellan golv/vägg och man känner doften väldigt tydligt i rummet. Läst flera som beskrivit att linull ska lukta gott vilket såklart kan vara objektivt 😀

Ska det lukta så mycket och på det sättet?

Vanligt lindrev luktar inget särskilt vad jag märkt. Det är inte så att du köpt tjärat lindrev (för utomhusbruk)?
Borde iofs lukta tjära, men...

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Oldboy Oldboy skrev:
Vanligt lindrev luktar inget särskilt vad jag märkt. Det är inte så att du köpt tjärat lindrev (för utomhusbruk)?
Borde iofs lukta tjära, men...
Tack för svar! Den här är det: https://www.bauhaus.se/drevremsa-isolina-lindrev-15x50x15000mm

Ser nu att fler kommenterat lukten i recensionerna. Om ni vet någon liknande produkt som inte luktar gödsel tar jag gärna emot

Den drevremsan har jag använt också. Märkte ingen nämnvärd lukt alls. Det var några år sedan dock.

Kanske lite naturlig variation i tillverkningen. Det är ett naturmaterial, och åtminstone vid tråd/garntillverkning (textil) så har jag för mig att linet måste rötas lite innan det går att spinna.
=> Så, kanske varierar i lukt mellan olika tillverknings-batcher. Om det inte är inplastat så borde det gå att lukta på remsorna i butiken. :)

Vid lerklining används ibland häst- eller koskit i blandningen. Det luktar dock inget när det väl torkat.

Det är väl annars olika byggnadsvårdsbutiker som brukar sälja lindrev. De kanske har andra tillverkare.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.