Ca 100000 kr gav jag för min bergvärme men jag installerade själv men bör inte vara några problem att komma under den summan om man väljer billigaste vp.
 
Har en evetnuell plan på att borra efter vatten vilket ja antar man kan dra nytta av... samma gubbe som borrar vid samma tillfälle borde ju spara några tusingar
 
Jag hade lite samma funderingar som dig. Förutsättningar: Äldre vedpanna 40kW, 2x1m3 ack. ankar, varav 1 med vv slinga plus elpatron. Det blir en Baxi Air Bonus 10 för min del att komplettera systemet med. För min del så kändes detta som bästa kompromissen mellan låga driftskostnader och investeringskostnad.

Jag kommer att koppla den mot tanken med vv slinga via ett ej utnyttjat uttag och köra pumpen med fast kondensering. Till det så kommer jag att sätta dit en separat vv beredare för att spetsa upp varmvattnet med.

Pga Baxis leveransproblem(de sålde tydligen mycket mer än förväntat) så har installationen dock fått vänta. Nu är dock pumpen skickad efter ett par månaders väntan på att de skulle få hem fler pumpar..
 
Konstigt den finns på byggmax och det står att den skickas inom några dagar ?
 
Nu finns de nog hemma igen, men de fanns definitivt inte för ett par månader sedan. Då var de slut hos samtliga återförsäljare jag kollade med, samt nästa leverans från Baxi var nu i December.
 
Sne4 skrev:
Jag hade lite samma funderingar som dig. Förutsättningar: Äldre vedpanna 40kW, 2x1m3 ack. ankar, varav 1 med vv slinga plus elpatron. Det blir en Baxi Air Bonus 10 för min del att komplettera systemet med. För min del så kändes detta som bästa kompromissen mellan låga driftskostnader och investeringskostnad.

Jag kommer att koppla den mot tanken med vv slinga via ett ej utnyttjat uttag och köra pumpen med fast kondensering. Till det så kommer jag att sätta dit en separat vv beredare för att spetsa upp varmvattnet med.


Pga Baxis leveransproblem(de sålde tydligen mycket mer än förväntat) så har installationen dock fått vänta. Nu är dock pumpen skickad efter ett par månaders väntan på att de skulle få hem fler pumpar..
Hur gick det för er. Har ni installerat den?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.