5 kw. på vatten ... kan inte hitta vid vilka tilloppstemperaturer det ger detta. Körs det mot en värmepump är detta viktigt.
 
Just denna variant hade jag inte set.Nu var det ju inte aktuellt att byta hela systemet eftersom vent.killen sa att "de var bara att byta elpatronen till ett vattenbatteri" då jag satte in min värmepump.Glömde oxå skriva att det behövdes ett konvektorelement mitt i huset för att det skulle bli bra.Ska sätta ytterligare ett före vintern.
Tina
 
då blev det som det skrevs i denna tråd 18/4 -2011: "Atrian är en bra pump men som alla v-pumpar jobbar den bäst med ett lågtemperatursystem. Att behöva hålla 50-60 grader är varken ekonomiskt eller hållbarhetsmässigt vettigt. Komplettera med 2 st strategiskt placerade fläktkonvektorer och låt "konsulten" betala den ena så kommer säkert alla att bli nöjda och ljudnivån kan hållas på en acceptabel nivå."
 
Så blev det.Fast de bidde jag som fick betala, inte var det billigt heller.Fast det andra elementet har jag redan.Har fått tag på ett gammalt hederligt vattenelement som jag ska byta mot konv.elementet som sitter i förrådet.Det elementet flyttas ut i grov ingången istället då detta är gamla garaget och det inte finns annan värme där.Tack för intresset och lycka till
Tina
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.