Hej, är det ok om det är en luftspalt mellan isoleringen och yttre vindduken?

Skall isolera en gammal toalett vid sommarstugan och då är reglarna (egensågade av tidigare ägare), 85mm. Så sätter jag då 70 isolering så blir det ju mellanrum mellan isolering och vindduken

Tack på förhand
Per

Hej! Kan du inte bara köra 95mm isolering istället? Det är inga problem att få den jämns med reglerna och på med vindduk sen.

S Snickarkirre skrev:
Hej! Kan du inte bara köra 95mm isolering istället? Det är inga problem att få den jämns med reglerna och på med vindduk sen.
Menar du att jag skulle skära den då längs med för att få den vid regel, elller att vindduken skulle få bukta?

Nej om du trycker ihop den jämns med regeln så håller den sig så. Iaf ett tag så du hinner stifta dit vindduken spänd så kommer den hålla sig så. Eller kör du två varv 45mm så är det bara 5mm för mycket.

S Snickarkirre skrev:
Nej om du trycker ihop den jämns med regeln så håller den sig så. Iaf ett tag så du hinner stifta dit vindduken spänd så kommer den hålla sig så. Eller kör du två varv 45mm så är det bara 5mm för mycket.
Trycker man ihop den förlorar den väl en del av sin isoleringsförmåga.

2 x 45……..självklart. Varför slog inte den idén mig. Det blir ju klockrent. Tackar tackar för tipset

Jo den förlorar lite men de e marginellt. De e lugna puckar bara kul att va till hjälp (y)

• Gilla
Nygge72
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.