Interiör av bränd luftpump med synliga skador och koppartrådar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bränd luftpump till bubbelkar med synliga skador och sotsvärta på komponenter.
Skapa konto
Närbild av en svart luftpump med synligt skadad anslutningsbult för ett bubbelkar.
Skapa konto
Bränd luftpump till bubbelkar monterad under ett stativ med röranslutningar och elektriska kablar.
Skapa konto
Vår luftpump till bubbelkaret har bränt ihop och nu undrar man givetvis varför...
Det är kanske helt omöjligt att sia om varför via några bilder, men försöka duger ju...

Mvh

L
Hur gammal , utslitna kol skapar överslag i kollektor med gnistor och mycket eld , annars korslutning i rotorn , blir samma fenomen

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
inget håller för evigt och särskilt inte sånt där till normala billiga bubbelbadkar.

L Liteavvarje skrev:
Hur gammal , utslitna kol skapar överslag i kollektor med gnistor och mycket eld , annars korslutning i rotorn , blir samma fenomen
Tackar!

S Stefan1972 skrev:
inget håller för evigt och särskilt inte sånt där till normala billiga bubbelbadkar.
Tack för svar, men nu drog du väl många slutsatser utan att ha en aning om vad du pratar om. Pumpen körde vi 20-30 gånger och badkaret kostade 35.000 kr.

• Gilla
goerana
  • Laddar…
L
Har du garantitid kvar , så kör hård mot säljaren

L Liteavvarje skrev:
Har du garantitid kvar , så kör hård mot säljaren
Tyvärr inte, vi köpte och lät det stå några år innan vi kopplade in...

Hej, Vet att det är en gammaltråd.

Har ett massagebadkar som ger jordfel, isolerade felet till luftpumpen. Har tagit loss pumpen som konstigt nog var full med vatten. Klart det blev jordfel men inte ska väl vattnet kunna komma in bakvägen? Vad kan ha hänt?

lär väl sitta nå ventiler som ska förhindra det antar jag? Fullt i skit där antar jag . Rengöringsinstruktionerna brukar man behöva följa slaviskt på dylikt.

Efter att ha demonteras pumpen funderar jag på om den har sugit i sig vattnet. Anslutningen till vattenpumpen läcker lite.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.