Hej, har upptäckt luftbubblor i tätskiktet, många på alla väggar. Entreprenören kommer imorgon bitt men det ska kaklas sedan på eftermiddagen redan så ville höra vad som brukar gälla här. Är det ok att lappa tätskiktet på detta sätt när det är så många bubblor? Är det bara de stora bubblorna som måste fixas?

• Luftbubblor synliga på ett grått tätskikt som är applicerat på en vägg i ett byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Luftbubblor synliga i grått tätskikt i ett hörn med delvis ålagt skyddsplast och beiget underlag.
    Skapa konto
  • Vägg med tätskikt där flera luftbubblor syns runt genomföring.
    Skapa konto
Vad säger monteringsanvisningarna? Ser helt klart ut att vara för mycket blåsor än vad som är tillåtet. Gissar att monteringen ska vara fri från blåsor och veck.

Centano Centano skrev:
Vad säger monteringsanvisningarna? Ser helt klart ut att vara för mycket blåsor än vad som är tillåtet. Gissar att monteringen ska vara fri från blåsor och veck.
Vet ej, vi har en entreprenör som tar hand om hela badrummet så vi gör inget själva. Men ja, jag tycker också att de ser väldigt stora ut. Min fråga är hur man brukar hantera sådant, om man får skära och lägga på extra.... vill mest ha lite koll även om jag inte ska göra detta själv

BirgitS
Någonstans på tätskiktet kanske det går att få fram tillverkaren?
Det brukar vara tryckt på våderna.

Lappa tätskiktet gör man hela tiden eftersom det är olika våder och vinkelbitar, men det ska ju göras enligt tillverkarens anvisningar när det gäller överlapp et.

BirgitS BirgitS skrev:
Någonstans på tätskiktet kanske det går att få fram tillverkaren?
Det brukar vara tryckt på våderna.

Lappa tätskiktet gör man hela tiden eftersom det är olika våder och vinkelbitar, men det ska ju göras enligt tillverkarens anvisningar när det gäller överlapp et.
Yes, det är Kakeldax egna. Hittar dock inget om hur man 'lagar' där

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.