23 365 läst · 19 svar
23k läst
19 svar
Luftbubblor i Mira tätskikt med duk?
Sida 1 av 2
Hej,
Nu håller vååra hatverkar epå att lägga tätskikt. Vi har observerat att Mira tätskikt som de använder har luftbubblor under duken......bubblorna är ca 3x5cm och tätskiktet har torkat, det lades för ca 5 dagar sedan.
Är det ok? Skall det inte mättas både under o över duken som rollas in i 4400 Multicoat, eller vad det nu heter?
Nu håller vååra hatverkar epå att lägga tätskikt. Vi har observerat att Mira tätskikt som de använder har luftbubblor under duken......bubblorna är ca 3x5cm och tätskiktet har torkat, det lades för ca 5 dagar sedan.
Är det ok? Skall det inte mättas både under o över duken som rollas in i 4400 Multicoat, eller vad det nu heter?
Börjar tröttna på hantverkare.....
Om jag förstått rätt så kan man p irincip skära bort vid "bubblan" och mätta med det underligganed och sätta på en ny duk, lite större än "hålet" och mätta ytan igen.
Någon som vet någon om miras godkända system, skall det kunna bli luftbubblor om man lägger den rätta mängden per kvm. Det känns som att de rollat på alldeles för lite under duken då flertalet bubblor uppstått............
Om jag förstått rätt så kan man p irincip skära bort vid "bubblan" och mätta med det underligganed och sätta på en ny duk, lite större än "hålet" och mätta ytan igen.
Någon som vet någon om miras godkända system, skall det kunna bli luftbubblor om man lägger den rätta mängden per kvm. Det känns som att de rollat på alldeles för lite under duken då flertalet bubblor uppstått............
Körde ett badrum nu med höganäs tätskikt med duk... j**la skitsystem.
Iof första gången men ja satt bara duken i duschdelen på väggarna sen körde ja som vanligt... gummet ska bres ut me en tandad spackel... nästan så gummet hinner torka innan man fått upp duken kan tänka mej att de kan bli bubblor pga det.
Fattar inte riktigt varför dom ska krångla till de så...
Iof första gången men ja satt bara duken i duschdelen på väggarna sen körde ja som vanligt... gummet ska bres ut me en tandad spackel... nästan så gummet hinner torka innan man fått upp duken kan tänka mej att de kan bli bubblor pga det.
Fattar inte riktigt varför dom ska krångla till de så...
För att de inte lyckats få fram ett rollat system som uppfyller kraven på täthet. Men det står en ju helt fritt att välja att använda något att de rollade system som är godkända istället, det gör jag. Trivs inte alls med duksystemen. Och att som lekman hålla på med det tycker jag verkar jättebesvärligt, det tar ju några badrum innan man fått in snitsen, och så långt kommer ju inte de flesta hemmafixare. De rollade går inte att misslyckas med, och den enda nackdelen, torktiderna mellan strykningarna, är nog bara ett problem för yrkesfolket.smiler skrev:
Jo, fast nu har vi ju en behörig firma som håller på. Vad det verkar kan de inte få dit Mira så att det fastnar på väggen. Vi har varit o kännt på fler ställen och duken sitter inte fast på väggen speciellt bra, stora luftbubllor mm.jon_h skrev:
åter till frågan: Kan man skära bort felaktigheter och lappa? Med mera "smet" ?
Du ska inte göra något alls själv.
Ta bilder eller filma det som är fel. Hantverkaren ska sen åtgärda felet och ge dig skriftlig 10 årig garanti på utfört arbete.
Om du inte får det så byt hantverkare, du ska inte behöva betala annat än möjligen för arbetet att riva ut det gamla badrummet.
Ta bilder eller filma det som är fel. Hantverkaren ska sen åtgärda felet och ge dig skriftlig 10 årig garanti på utfört arbete.
Om du inte får det så byt hantverkare, du ska inte behöva betala annat än möjligen för arbetet att riva ut det gamla badrummet.
Hur tänker dom med täthet igentligen när de finns många ställen i ett badrum som inte alls är täta... tex dörröppning, eldosor, tak/väggvinkel mm?jon_h skrev:För att de inte lyckats få fram ett rollat system som uppfyller kraven på täthet. Men det står en ju helt fritt att välja att använda något att de rollade system som är godkända istället, det gör jag. Trivs inte alls med duksystemen. Och att som lekman hålla på med det tycker jag verkar jättebesvärligt, det tar ju några badrum innan man fått in snitsen, och så långt kommer ju inte de flesta hemmafixare. De rollade går inte att misslyckas med, och den enda nackdelen, torktiderna mellan strykningarna, är nog bara ett problem för yrkesfolket.