Har sedan en större vattenläcka (i "huvudnätet" ute) ingen värme i min handdukstork i badrummet då det troligtvis är en massa luft inne i den. Den har en luftningsventil högst upp, riktad neråt, som har satt sig så hårt att den vägrar röra på sig. Har provat olika elementnycklar, tänger och att dränka den i 5-56 (svårt då den är riktad neråt) utan att lyckas rubba den. Det enda som har hänt är att den börjar bli rund...
Om någon har tips om hur jag ska få upp den, eller om man kan lufta den på annat sätt, så skulle jag vara väldigt tacksam.
Har börjar fundera om jag skulle såga av runt skruven så att jag kommer åt med ett grövre verktyg men det skulle jag helst undvika.
Om någon har tips om hur jag ska få upp den, eller om man kan lufta den på annat sätt, så skulle jag vara väldigt tacksam.
Har börjar fundera om jag skulle såga av runt skruven så att jag kommer åt med ett grövre verktyg men det skulle jag helst undvika.
Krilleman
Husspekulant Plumber
· Södermanland
· 16 450 inlägg
Krilleman
Husspekulant Plumber
- Södermanland
- 16 450 inlägg
Luftningsnippeln på handukstorkar brukar oftast vara lödda. Därav problemet att byta hela.emilm skrev:
Har du inte rätt nyckel till själva nippeln blir det svårt...