Har sedan en större vattenläcka (i "huvudnätet" ute) ingen värme i min handdukstork i badrummet då det troligtvis är en massa luft inne i den. Den har en luftningsventil högst upp, riktad neråt, som har satt sig så hårt att den vägrar röra på sig. Har provat olika elementnycklar, tänger och att dränka den i 5-56 (svårt då den är riktad neråt) utan att lyckas rubba den. Det enda som har hänt är att den börjar bli rund...
Om någon har tips om hur jag ska få upp den, eller om man kan lufta den på annat sätt, så skulle jag vara väldigt tacksam.
Har börjar fundera om jag skulle såga av runt skruven så att jag kommer åt med ett grövre verktyg men det skulle jag helst undvika.

Har du någon bild? På element brukar det gå att byta själva luftningsnippeln. Det låter lite drastiskt att behöva såga sönder rören...

Krilleman
emilm skrev:
Har du någon bild? På element brukar det gå att byta själva luftningsnippeln. Det låter lite drastiskt att behöva såga sönder rören...
Luftningsnippeln på handukstorkar brukar oftast vara lödda. Därav problemet att byta hela.

Har du inte rätt nyckel till själva nippeln blir det svårt...

Ja denna är lödd, så här ser det ut.

• Bild0356.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Utan att förstöra nippeln är det enda alternativet att hitta en bättre luftskruv som har bättre passform!

Ok, tack för svaren!

Sitter på VVC antar jag..? Vänder den på v v ledning inne i badet så kan du dra luften ur den om du stänger V V där den kommer in i badet, å sen spolar varmvatten i en kran...

Tack för tipset Adolf, det gjorde susen!

Va bra då :)

Adolf skrev:
Sitter på VVC antar jag..? Vänder den på v v ledning inne i badet så kan du dra luften ur den om du stänger V V där den kommer in i badet, å sen spolar varmvatten i en kran...
Man lär sig något varje dag :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.