524 läst · 8 svar
524 läst
8 svar
Luft luft död?
Har en lastgammal luft luft i garaget.
Nu har jag stött på patrull med den.
Den är kopplad på en stickpropp i garaget fråga mig inte varför.. Den var så när jag köpte huset.
Har jag stickpropp i så snurrar fläkten på utedel en hela tiden men kommer ingen värme inne.
Stänger jag av inne så snurrar fortfarande utedel. Inte i några minuter utan i hela dagar.. Dvs den stängs inte av som den skall.
Om jag därimot drar ut stickpropp och vänder på den dvs jag byter hål för pinnarna på kontakten.
Då tuggar fläkten bara på ute delen presis som den inte "pallar" att starta. Men stänger man av den inne så stänger man av ute delen med så långt verkar det fungera.
Men eftersom fläkten inte kör på ute delen så är det ingen värme inne.
Jag förstår det som den snurrar ute och magisk blir det varmt inne.. Där slutar min tekniska förståelse.
Hur skall jag gå tillväga att felsöka? Är det bara ringa en tekniker så kan jag nog köpa ny direct. Maskinen är så gammal så den är inte värd att lägga några pengar på skulle jag tro.
Den är kopplad på en stickpropp i garaget fråga mig inte varför.. Den var så när jag köpte huset.
Har jag stickpropp i så snurrar fläkten på utedel en hela tiden men kommer ingen värme inne.
Stänger jag av inne så snurrar fortfarande utedel. Inte i några minuter utan i hela dagar.. Dvs den stängs inte av som den skall.
Om jag därimot drar ut stickpropp och vänder på den dvs jag byter hål för pinnarna på kontakten.
Då tuggar fläkten bara på ute delen presis som den inte "pallar" att starta. Men stänger man av den inne så stänger man av ute delen med så långt verkar det fungera.
Jag förstår det som den snurrar ute och magisk blir det varmt inne.. Där slutar min tekniska förståelse.
Hur skall jag gå tillväga att felsöka? Är det bara ringa en tekniker så kan jag nog köpa ny direct. Maskinen är så gammal så den är inte värd att lägga några pengar på skulle jag tro.
vad är det för pump?Johangfx skrev:
Har en lastgammal luft luft i garaget.
En äldre pump kanske inte en går att laga öht
din symptom låter väldigt dyrt även på en ny
vissa pumpar är aldrig lönt att ens titta på
sitter stickproppen i ett jordat uttag? det är väldigt viktigt!
Ja det är ett Jordat utag.returen skrev:
Felet är enligt blink på panelen.
Indoor fan motor error • Defective fan motor, poor connector connection
Är en mitsubishi srk25zjx-s
ja den är riktigt gammalJohangfx skrev:
hittar du inget uppenbart så lär det inte gå att få reservdelar, det är rätt troligt att är kretskortet
Är bara när man försöker köra värme som felet kommer.. Kör jag bara fläkt så blåser det som fan så själva fläkten snurrar iallafall så motorn på fläkten är inte sönder.returen skrev:
Klicka här för att svara