Hej!

Ber om ursäkt om detta svarats i tidigare trådar, ej kunnat hitta. Ber även om ursäkt om detta är en korkad fråga, enda vvs erfarenheten jag har är byte av vattenlåset under handfatet :/

För någon månad sedan började vattnet i toaletten rinna (i själva stolen ej utanför) i flera timmar efter spolning, detta varade i någon dag men gick över men på senaste tid har toaletten då och då börjat tjuta riktigt högt efter spolning. Har googlat att detta antagligen beror på inloppsventilen och att denna bör rengöras eller bytas.

Problemet är att jag ej får upp knappen och locket på toan. Är en gammal ido men hittar bara hur man gör det på nyare modeller. Vet ej modell på denna toa heller då den kom med lägenheten utan några papper.

Guidning och råd kring borttagning av locket eller hela mitt problem med toaletten upskattas!

Tack!

• Närbild på en gammal IDO-toalettspolknapp ovanpå en vit toalett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mats-S
Kan det här hjälpa:

Mats-S Mats-S skrev:
Kan det här hjälpa:
[media]
Tack men har en annan modell, rund knapp med bara i spolinställning.

Mats-S
H hkj44 skrev:
Tack men har en annan modell, rund knapp med bara i spolinställning.
OK, jag skulle testa att maila IDO, ofta brukar tillverkarna svara när man mailar om sådana här frågor :)

Mats-S Mats-S skrev:
OK, jag skulle testa att maila IDO, ofta brukar tillverkarna svara när man mailar om sådana här frågor :)
Gjorde det och fick svar att det är en IDO Aniara och fick en gammal pdf manual. Tack!

• Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.