Tomture61
LenaSuzanna LenaSuzanna skrev:
Tack, snygg dukning!
Vet du möjligen vilket svällande de använt sig av?
Tar gärna vilken firma som utförde arbetet om du inte har uppgiften om val av svällband. Behöver verkligen hjälp då min entreprenör tyvärr gjort många fel (ännu inte isolerat o vill få under arbetet så bra som möjligt
Tycker inte det är en bra ide att stänga takfotsventilationen .
Om du läser igenom inläggen så var det ngn som upplevt högre luftfuktighet / mögelpåslag .

Tomture61 Tomture61 skrev:
Om du läser igenom inläggen så var det ngn som upplevt högre luftfuktighet / mögelpåslag .
ja. Jag har varit igenom så mångsidiga uppfattningar men nu landat. Jag kör utan. Det är på klar rekommendation av lösullsleverantör men oxo andra. Så det är sannolikt rätt men skulle kunna gå fel. Isåfall får jag köra aktiv ventilation på loftet.

Tomture61 Tomture61 skrev:
Om du läser igenom inläggen så var det ngn som upplevt högre
LenaSuzanna LenaSuzanna skrev:
Tack, snygg dukning!
Vet du möjligen vilket svällande de använt sig av?
Tar gärna vilken firma som utförde arbetet om du inte har uppgiften om val av svällband. Behöver verkligen hjälp då min entreprenör tyvärr gjort många fel (ännu inte isolerat o vill få under arbetet så bra som möjligt
Firma är jag själv (och jag kommer aldrig att göra om det). Är det värsta projekt jag givit mig in på....har använt svällband b´från Byggmax, de expanderar till ca 30 mm och passade väldigt bra i mitt fall.

• Gilla
LenaSuzanna
  • Laddar…
  • Gilla
LenaSuzanna
  • Laddar…
S sepani skrev:
Firma är jag själv (och jag kommer aldrig att göra om det). Är det värsta projekt jag givit mig in på....har använt svällband b´från Byggmax, de expanderar till ca 30 mm och passade väldigt bra i mitt fall.
Super, då får det bli den i luftspalten!
Bra jobbat med det projektet

HomeboY HomeboY skrev:
Vi har så i vårt hus, Isover kallar det för "kompakta tak". Då behöver man ingen luftspalt eller papp. Kräver dock att man använder Isovers produkter och följer deras anvisningar noga.

[länk]
Absolut. En av grundförutsättningarna är ju att man monterar en "ångbroms" och inte en "ångspärr"....skillnaden är att den förra är diffusionsöppen, medan den andra inte är det.

• Gilla
LenaSuzanna och 1 till
  • Laddar…
Vind med nyinstallerad isolering av lösull längs träbjälkar och en promenadbräda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu är ullen på plats….

• Gilla
Bonzonita och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.