Finns det någon som vet vilka fästen man kan använda för att bygga ett löstagbart staket så det blir lätt kunna lyfta bort o sätta tillbaka sektioner.
Tack för ditt svar, med gångjärn så måste man ha dom på in eller utsidan, jag tänkte närmast på något mellan stolparna så det inte syns. Vet inte riktigt vad det finns för alternativ.
Såna hakjärn som sitter på hörnsoffor kanske? Där soffan är i två delar som man hakar i varandra.
Suveränt det bör ju funka bra, tack för tipset
Jag gjorde några avtagbara sektioner. Gjorde som ett vanligt staket med stående brädor och överliggare. Skruvade sedan en vågrät bräda strax under överliggaren och en nästan längst ner på de stående brädorna och då både på in- o utsidan av staketet. På stolparna satt jag sedan mitt för en fransk skruv med en fyrkantig bricka o distans mitt för vågräta brädorna. Nu är det bara att lyfta staketet rätt upp när det ska bort.M Mi skrev:
Smart och snyggt staketL Liz Nilsson skrev:Jag gjorde några avtagbara sektioner. Gjorde som ett vanligt staket med stående brädor och överliggare. Skruvade sedan en vågrät bräda strax under överliggaren och en nästan längst ner på de stående brädorna och då både på in- o utsidan av staketet. På stolparna satt jag sedan mitt för en fransk skruv med en fyrkantig bricka o distans mitt för vågräta brädorna. Nu är det bara att lyfta staketet rätt upp när det ska bort.
Liknande trådar
-
Tips på inbyggda spots i altanräcke.
Belysning -
Bygga altanräcke - guide och steg för steg
Artikelkommentarer -
Varför ser altanräcket i glas ut så här?
Altan & Uteplats -
Altanräcke med högre sida
Altan & Uteplats -
Flexibelt löstagbart altanräcke - stöd under stolpar - stolpbelysning.
Byggmaterial & Byggteknik