Hej,

Snabb fråga.

Jag har en logisk plats till ett badkar i mitt större badrum. Tyvärr så är golvbrunnen en 50-75cm från där ytterkanten på badkaret kommer att sluta. I.e. som jag ser det måste det gå ett rör på golvet mellan badkar och golvbrunn. Finns det några mer eller mindre snygga lösningar på liknande problem, finns rören i olika nyanser (Har svart klinker) eller vad kan man generellt hitta på?

Egentligen har det nog stått ett hörnkar där förr i tiden men är inte så sugen på ett sådant så försöker lösa det på annat sätt.

Tacksam för råd och tips!

MVH

Klas
 
Hur ofta badar du? Ha en flexslang ihoprullad under badkaret och dra fram den till golvbrunnen när det är dags att tömma badet.
 
Tja, det skulle ju faktiskt fungera. Känns ju genant att jag inte funderade i de banorna, såg någon mer sofistikerad lösning framför mig men det skulle absolut räcka.

Tack!

=)

Vad brukar det vara för dimension på bottenventilen, i.e. har du förslag på någon slang som skulle passa?
 
Redigerat:
Till vårt badkar så följde det med en slang, i så fall (om den inte räcker) så leta upp något som passar på den. Jag vet att Hornbach säkert slag på löpmeter, även där dimensioner på 4-5 cm i diameter.

Kul att kunna hjälpa till! :)
 
Golvet kanske lutar mot golvbrunnen? Då kan du ju släppa vattnet på golvet i lagom fart. Ett rör riktat mot brunnen men som slutar vid badkarskanten och med strypt flöde.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.