Hej
Har idag ett vägguttag som är placerat väldigt dumt. Sitter jag vid matbordet blir det lätt att jag stöter till sladden som sitter i uttaget. Otroligt dumt placerat uttag, det borde sitta vid golvet eller på ytterväggen. Men nu är det inget att göra åt det utan bara att gilla läget.
Men finns det några bättre ösningar? Jag hade velat ha något vinklat uttag så jag i alla fall kan montera in min lampsladd från sidan. Har hittat ett uttag men där är de små uttagen ej jordade...Funderar även på att "gömma" en handdammsugare bakom gardinen med som jag behöver ström till. Ska sägas att detta är en hyresrätt så att flytta uttag eller liknande är uteslutet. Utan det handlar om göra det bästa av placeringen.
Här är ett uttag jag hittat men de 2 små uttagen är ej jordade: Vägguttag | Halvinfälld vägguttag | SCHNEIDER Exxact Primo (jula.se)
Har idag ett vägguttag som är placerat väldigt dumt. Sitter jag vid matbordet blir det lätt att jag stöter till sladden som sitter i uttaget. Otroligt dumt placerat uttag, det borde sitta vid golvet eller på ytterväggen. Men nu är det inget att göra åt det utan bara att gilla läget.
Men finns det några bättre ösningar? Jag hade velat ha något vinklat uttag så jag i alla fall kan montera in min lampsladd från sidan. Har hittat ett uttag men där är de små uttagen ej jordade...Funderar även på att "gömma" en handdammsugare bakom gardinen med som jag behöver ström till. Ska sägas att detta är en hyresrätt så att flytta uttag eller liknande är uteslutet. Utan det handlar om göra det bästa av placeringen.
Här är ett uttag jag hittat men de 2 små uttagen är ej jordade: Vägguttag | Halvinfälld vägguttag | SCHNEIDER Exxact Primo (jula.se)
Yes, till lampan fungerar det. Men funderar också på att sätta dit en laddplats till handdammsugaren så kan jag gömma den bakom gardinen. Då behöver jag ju ett jordat uttag också.Fairlane skrev:
Bästa svaret
Men handdammsugaren har väl en klump? Då kommer sladden ju inte rakt ut in mot rummet. Köp och byt till det där uttaget, men montera det uppåner om det blir bättre för dammsugarens klump.
Alternativt en skarvsladd som är superplatt:
Denna från Brennenstuhl.
Alternativt en skarvsladd som är superplatt:
Denna från Brennenstuhl.
Allvetare
· Västra Götalands
· 848 inlägg
Blev att jag valde detta alternativ! Var egentligen mer sugen på Evoline men 1.5m skarvsladd är precis på håret om det skulle räcka. Skulle jag behöva köpa EXQ till och göra kabeln längre så blir det ytterligare en kostnad.S Svante Svenson skrev:
Vägguttaget från Exxact är som sagt inte jordat och då kan min plan på att flytta dammsugaren dit inte införlivas.
Jag hade dessutom Brennenstuhl uttaget hemma hos min lokala Kjell handlare. De hade dock bara alternativet med 1 stickpropp. Men eftersom jag hittade en 2-vägs grenpropp hemma också så gör det inget. Så detta alternativet kostar mig 70:-. Testar detta och blir jag inte nöjd så blir det Evoline pluggen.
Tack så hemskt mycket för engagemanget i frågan!
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 12 926 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 12 926 inlägg