Hej,

Jag hittade den utmärkta tråden här om att ersätta två kondensatorer med nya och oftast så fungerar displayen efter bytet , glad och förväntansfull satte jag mig och tog loss dom gamla , och givetvis lossnade kontaktbanan på ett ställe , finns det något att göra ? Displayen ser tyvärr likadan ut nu :(

Mvh Daniel
 
P Pehrnow skrev:
Hej,

Jag hittade den utmärkta tråden här om att ersätta två kondensatorer med nya och oftast så fungerar displayen efter bytet , glad och förväntansfull satte jag mig och tog loss dom gamla , och givetvis lossnade kontaktbanan på ett ställe , finns det något att göra ? Displayen ser tyvärr likadan ut nu :(

Mvh Daniel
Det går ofta att laga med en bit kopplingstråd. Har du ett foto?

/Höghus
 
Höghus Höghus skrev:
Det går ofta att laga med en bit kopplingstråd. Har du ett foto?

/Höghus
Jag försökte det , tror jag lödade rätt , jag ska genast skruva av displayen igen och ta ett foto , titta inte på lösningarna :) det va längesen
 
Här har du bild.
 
  • LCD-display med kretskort, knappar, kondensatorer och integrerade kretsar. Elektronikkomponent. Avstängd, teknisk, gröna toner.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nä, det var inte vackert…
Försök att resistansmäta från benen på kondingarna till några punkter där det borde vara kontakt.
Har du fått till polariteten rätt?

/Höghus
 
Höghus Höghus skrev:
Nä, det var inte vackert…
Försök att resistansmäta från benen på kondingarna till några punkter där det borde vara kontakt.
Har du fått till polariteten rätt?

/Höghus
Nej jag vet :/ skulle lämnat in det , får se om jag hittar min multimeter , ja den vet jag är rätt.
 
Jag fick löda dit en tråd till så blev det kontakt och allt funkar :) även om det ser ut som ett barn har lödat , dock lyser inte displayen mer nu , underligt men hellre att den funkar, tack för hjälpen.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.