823 läst · 3 svar
823 läst
3 svar
LLVP och värme i minusgrader
Bo i två våningshus 150kvm i stockholm som har primär värme via Nibe 310p vattenburen.
jag köpte en ny LLVP Electrolux Flow H3 för använda som komplettering men den känns att inte ge värme som man vill när är minus grader.
Undrar om alla LLVP är likada när är minus grader?
om köpte tex
Mitsubishi Electric
Hero 2.0 LN25 skulle ge bättre värme i minusgrader?
jag köpte en ny LLVP Electrolux Flow H3 för använda som komplettering men den känns att inte ge värme som man vill när är minus grader.
om köpte tex
Mitsubishi Electric
Har en Hero 2.0 på landet och den ger bra värme ner till minus 14-15grader är vår upplevelse. Ligger dock nära hav/sjö så det blir en del avfrostning mellan +3 till minus 5-6 grader. Sen lugnar det ner sig.
Säkert skulle Hero 2.0 ge bättre värme men tycker du ska välja LN35 till ett hus på 150 kvm. Står inte ens i specarna vad Flow H3 klarar när det är kallt. Varför överhuvudtaget köpa en Electrolux värmepump när det finns kvalitetsfabrikat som Daikin, Fuiji/Fujitsu, Mitsubishi Electric, Panasonic och Toshiba?
det är min uppfattning oxå att kinapumparna från Electrolux inte på långa vägar ger samma värme som tex LN Hero. dessutom är ju H3án en väldigt klen pumpsam2018 skrev:Bo i två våningshus 150kvm i stockholm som har primär värme via Nibe 310p vattenburen.
om köpte tex
Mitsubishi Electric