Hej! Har sökt på forumet och ser att det finns trådar med samma problem som jag, men hittar ingen lösning.
Jag har LK golvvärme. Rumstermostaten lyser enligt bilden samt ser jag att den påkallar värme för att dioden lyser. Jag har plockat bort ställdonet och motionerat fördelaren manuellt och jag hör att det kommer flöde i slingan då.
Jag har köpt nytt ställdon, men det vill heller inte stänga även fast det är ström fram. Har testat med det löst också för att testa om det stänger men ingen reaktion. Detta gäller 2st slingor.
Missar jag något i min felsökning!
Tacksam om någon vänlig själ kan veta vart problemet ligger. Har köpt nya rumstermostater som ska bytas också, men vill ha igång dom strulande slingorna först.
Dessa har strulat förut, men hoppat igång i tid och otid.
Tack på förhand/ F
Jag har LK golvvärme. Rumstermostaten lyser enligt bilden samt ser jag att den påkallar värme för att dioden lyser. Jag har plockat bort ställdonet och motionerat fördelaren manuellt och jag hör att det kommer flöde i slingan då.
Jag har köpt nytt ställdon, men det vill heller inte stänga även fast det är ström fram. Har testat med det löst också för att testa om det stänger men ingen reaktion. Detta gäller 2st slingor.
Missar jag något i min felsökning!
Tacksam om någon vänlig själ kan veta vart problemet ligger. Har köpt nya rumstermostater som ska bytas också, men vill ha igång dom strulande slingorna först.
Dessa har strulat förut, men hoppat igång i tid och otid.
Tack på förhand/ F
Det är en Nibe fighter 360p. Allt är från 2010. Ok, men dom andra slingorna verkar ju fungera, kan det ändå vara pannan som strular?J Josth skrev:
Ok. Vet om jag riktigt förstår din felbeskrivning om du vill ha varmt i två rum även på sommaren? I så fall kan man ställa minsta framledningstemperatur i meny 2.3 och man måste kontrollera inställningarna i meny 8.2 så inte cirkulationspumpen stängs av på sommaren.
Jag har inte meckat med dessa inställningar. Då borde ju alla slingor stängas av eller?J Josth skrev:
Ställdonet borde väl stänga även om det inte sitter på slingan/ventilen eller gör den inte det?
Problemet visade sej när det blev kallt på badrumsgolvet. Men jag ska testa med att ändra pannan till vinterläge.
Precis, om du vill ha varmt badrumsgolv även på sommaren behöver du se över inställningarna som jag skrev. Gäller att övriga rumstermostater stänger så det inte blir för varmt på sommaren i rum som inte ska värmas då.
Ställdonen ska stängas oberoende om de sitter monterade på fördelaren eller ej när rumstermostaten känner av att temperaturen är högre än det ska vara.
Ställdonen ska stängas oberoende om de sitter monterade på fördelaren eller ej när rumstermostaten känner av att temperaturen är högre än det ska vara.
Tack för hjälpen sålänge, ska kolla inställningarna på pannan.J Josth skrev:Precis, om du vill ha varmt badrumsgolv även på sommaren behöver du se över inställningarna som jag skrev. Gäller att övriga rumstermostater stänger så det inte blir för varmt på sommaren i rum som inte ska värmas då.
Ställdonen ska stängas oberoende om de sitter
monterade på fördelaren eller ej när rumstermostaten känner av att temperaturen är högre än det ska vara.