Hej
Jag har bestämt mig för att skaffa trummor igen i källaren, men det hörs ända in till grannarna som har sitt kök mittemot fönstret. De har dock absolut inget emot det och har tidigare bara tyckt det var kul. Men jag skulle ändå vilja ljudisolera lite extra så att man kan banka på utan att störa någon

Misstänker att 2-glasfönstret från 60-talet är den stora boven. Annars är det betongväggar.
Det absolut enklaste är ju att bara trycka in isolering i fönsterhålet, men jag skulle gärna vilja ha in ljus.

Vill inte överarbeta och göra något komplicerat, och utseende spelar ingen roll. Så jag funderar om man inte bara kan köpa en lös glaskassett och trycka in? Och limma på typ drevremsa på fönsterkanten, så att den bara fyller hålet utan att behöva skruvas fast. Och så att man lätt kan ta ur det ifall man ska göra rent fönstret
https://www.glasgiganten.se/ kostar det bara 500kr för en måttbeställd 2-glas isolerruta på 75x55 cm, och det kan det väl vara värt tänker jag

Tack på förhand
Gammalt 2-glasfönster som tittar ut på en trädgård, omges av vita karmar och en värmeelementskydd framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Äldre fönster med enkelt glas, vit karm, och utsikt över en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.