Hej
Jag undrar lite om det går att minska mängden ljud i form av röster som kommer från grannen ovanför.(Låter som att dom sitter nånstans i kanalen och pratar) Hålet i väggen är ca 100x100mm. Kan det vara en idé att ansluta en flexslang till en frånluftsventil för att minimera ljudet som kommer eller ska man försöka bygga en låda runt detta så man får plats med lite bättre grejjer? Det sistnämnda försöker jag undvika just pga det estetiska.
Tack på förhand
Jag undrar lite om det går att minska mängden ljud i form av röster som kommer från grannen ovanför.(Låter som att dom sitter nånstans i kanalen och pratar) Hålet i väggen är ca 100x100mm. Kan det vara en idé att ansluta en flexslang till en frånluftsventil för att minimera ljudet som kommer eller ska man försöka bygga en låda runt detta så man får plats med lite bättre grejjer? Det sistnämnda försöker jag undvika just pga det estetiska.
Tack på förhand
Medlem
· Norrbottens län
· 92 inlägg
Byggde en värme förflyttare för några år sen, byggde ungefär som denna. Klädde även alla väggarna med högtalarmatta. Den dämpade ljudet väldigt bra.N newkidintown skrev:Hej
Tack på förhand
Skulle dessa fungera ihop, flexröret valde jag för att det ska gå att trycka in den i befintlig kanal som går rakt upp efter ca 20cm.D DrGreenbaum skrev:
Bästa svaret
Medlem
· Norrbottens län
· 92 inlägg
Jo går nog klockrent men då räcker det med flexdämparen och donet. Insatsdämparen blir overkill då.
Inno-spjäll brukar inte ge särskilt mycket ljuddämpning i min erfarenhet. reducerar luftflöden hyfsat dock så man kan få bort lite luftljud över don om det är höga flöden.D DrGreenbaum skrev:
Med det sagt så är dom ju ganska billiga, så det är bara att testa Lite skillnad gör dom säkert.