2 072 läst · 3 svar
2k läst
3 svar
Liton hörnuttag - "Utspänning 5 Vdc"? Vad är det för uttag jag fått?
Vill ha hörnbox-uttag under överskåpen i köket. Sagt och gjort köper jag några "Liton hörnbox 3-vägs", e-nr 18 903 50.
Döm min förvåning när jag öppnar lådan och läser medföljande anvisningar och i specifikationen (som anger samma e-nr) står under "Teknisk specifikation" att läsa
Inspänning: 230 V ~ 50 Hz
Utspänning: 5 Vdc 2A
På tillverkarens hemsida står inget mer om detta. Delen där man sätter in stickproppen står bara "260 / 16" vilket jag antar är max spänning och ström. Ingen ytterligare information någonstans på uttaget. Själva "apparaten' ser ovanlig ut, så kanske sitter det en likriktarbrygga där inne?
Någon som vet?
Döm min förvåning när jag öppnar lådan och läser medföljande anvisningar och i specifikationen (som anger samma e-nr) står under "Teknisk specifikation" att läsa
På tillverkarens hemsida står inget mer om detta. Delen där man sätter in stickproppen står bara "260 / 16" vilket jag antar är max spänning och ström. Ingen ytterligare information någonstans på uttaget. Själva "apparaten' ser ovanlig ut, så kanske sitter det en likriktarbrygga där inne?
Någon som vet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det är helt vanliga uttag du har, det där med 5 Vdc är väl resultatet av nått maskinöversatt då dom säkert även har 5Vdc uttag med USB utgång.torparavgrund skrev:Vill ha hörnbox-uttag under överskåpen i köket. Sagt och gjort köper jag några "Liton hörnbox 3-vägs", e-nr 18 903 50.
Någon som vet?
[bild] [bild] [bild]
Inte omöjligt såklart, samma företag säljer såna också. Jösses. Högst upp på hemsidan står "Liton är ett modernt svenskt företag". Om vi med "modernt' menar "slarvigt hastiga i att kolla på vad kineserna tillverkat åt oss" så...E elmont skrev:
Det har nog bara råkat bli samma manual eller fel i manualen då de även har dessa.
Från https://liton.se/produkter/hornbox.html
Mitt starka tips är att du struntar i manualen och inte försöker ladda mobilen direkt från uttaget utan transformator...
Från https://liton.se/produkter/hornbox.html
Mitt starka tips är att du struntar i manualen och inte försöker ladda mobilen direkt från uttaget utan transformator...
Liknande trådar
-
Bästa kombo FTX-ventilation, luft-vattenvärmepump och golvvärme?
Värme allmänt -
Tips på gersåg - Makita, DeWalt eller Bosch?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Gardena Sileno City - laddstation lyser inte, men laddar ändå
Robotgräsklippare -
Avstånd mark - stående panel: räknas offerbrädan?
Fasad -
Odlingslådor i tegel - dålig idé?
Trädgård allmänt