Hallon hallon!
Jag ska renovera mitt lilla kök, Kort sagt ska en vägg upp en ner. Godkänt av föreningen redan.
Men jag skulle vilja få plats med, diskmaskin, inbyggdugn/ micro i ett, induktion &, tvätt i kök då den ej får plats i badrum.
Flyttade in någon månad efter de som bodde innan valde att inte göra stambyten till de stora badrummet och behöll extra rummet
Kan man ha induktionshäll på någon av maskinerna? Alt ha tvätt och sen ugn på ena sidan
Jag ska renovera mitt lilla kök, Kort sagt ska en vägg upp en ner. Godkänt av föreningen redan.
Men jag skulle vilja få plats med, diskmaskin, inbyggdugn/ micro i ett, induktion &, tvätt i kök då den ej får plats i badrum.
Flyttade in någon månad efter de som bodde innan valde att inte göra stambyten till de stora badrummet och behöll extra rummet
Kan man ha induktionshäll på någon av maskinerna? Alt ha tvätt och sen ugn på ena sidan
Är ritningen korrekt - dvs. du har 291 cm att arbeta med? I så fall, har du 6 cm ”över” till täckbitar mot de två väggarna efter att du satt in en kyl/frys (60), ett skåp med inbyggd kombiugn och häll (60), tvätt/tork (60), diskhoskåp (60) och sedan diskmaskin (45). Det är ruskigt tight, och var ska du ha förvaring av porslin och skafferivaror?
Skåpet under diskhoarna är väl 80 cm? Så 60+60+80+45=245 ger 46 cm kvar för en 40 lådhurts och din 6 cm passbit. Överskåp är ju inritat så där är väl övrig förvaring1 16386 skrev:Är ritningen korrekt - dvs. du har 291 cm att arbeta med? I så fall, har du 6 cm ”över” till täckbitar mot de två väggarna efter att du satt in en kyl/frys (60), ett skåp med inbyggd kombiugn och häll (60), tvätt/tork (60), diskhoskåp (60) och sedan diskmaskin (45). Det är ruskigt tight, och var ska du ha förvaring av porslin och skafferivaror?
Yes ett väldigt litet kök, Porslin och sånt har jag på andra ställen.1 16386 skrev:Är ritningen korrekt - dvs. du har 291 cm att arbeta med? I så fall, har du 6 cm ”över” till täckbitar mot de två väggarna efter att du satt in en kyl/frys (60), ett skåp med inbyggd kombiugn och häll (60), tvätt/tork (60), diskhoskåp (60) och sedan diskmaskin (45). Det är ruskigt tight, och var ska du ha förvaring av porslin och skafferivaror?
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 41 008 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 41 008 inlägg