2 954 läst · 6 svar
3k läst
6 svar
Liten tigersåg
Medlem
· Västerbottens län
· 17 926 inlägg
Jag ska göra ett specialjobb där jag behöver kapa bort en träskiva men jag kommer inte åt med en sticksåg. Bordet och motorn är i vägen bakom bladet. Jag skulle behöva något som ser ut som en tigersåg men mycket mindre än de jag har sett.
Några förslag?
Prototypen
Några förslag?
Prototypen
Produkter som diskuteras: "Japansåg"
Japansågar
Japansågar är en typ av såg som kommer från, som namnet antyder, Japan. De har ett distinkt utseende och en speciell sågningsteknik jämfört med västerländska sågar. Japansågar skär på draget snarare än på skjutet, vilket innebär att
Läs mer
Medlem
· Västerbottens län
· 17 926 inlägg
Vinkelslip med motorsågdklinga är ett alternativ men den sprider spån och är lite för vinglig.
Stiletto är ett bra alternativ, tar gissningsvis 2 timmar av blod svett och tårar men som komplement till annan kapning så blir det en sådan också.
Japansåg ska jag investera i och den är väl i samma fack som stiletton.
Tryckluft finns inte på platsen och frakta en kompressor 60 mil var väl ingen höjdare. Bilen är ändå proppfull med grejor.
Det blir en lånad Fein Multimaster (den tänkte jag aldrig på) som får göra grovjobbet och i början och slutet får stiletton göra sitt.
Tack för tipsen, jag fixar detta nu.
Prototypen
Stiletto är ett bra alternativ, tar gissningsvis 2 timmar av blod svett och tårar men som komplement till annan kapning så blir det en sådan också.
Japansåg ska jag investera i och den är väl i samma fack som stiletton.
Tryckluft finns inte på platsen och frakta en kompressor 60 mil var väl ingen höjdare. Bilen är ändå proppfull med grejor.
Det blir en lånad Fein Multimaster (den tänkte jag aldrig på) som får göra grovjobbet och i början och slutet får stiletton göra sitt.
Tack för tipsen, jag fixar detta nu.
Prototypen
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Söndrig tigersåg, hilti
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Liten solcellsanläggning för att toppa upp batteri
Solceller, Solfångare, Solenergi -
Villen sorts firrma kan avverka pytteliten skog (2000kvm)?
Häckar, Buskar & Träd -
Robotklippare till liten gräsplätt.
Trädgårdsmaskiner -
Renovera liten Jetpump?
Vatten & Avlopp