974 läst · 6 svar
974 läst
6 svar
Lite frågor om kapsåg
Hej, jag köpte precis en kapsåg av modell "Herkules ZKG 305 L".
Den är i finfint skick förutom att bladet wobblar lite innan den fått upp fart och att den accelererar långsamt (ca 5-7 sek innan den nått maxhastighet). Är det normalt?
Den är i finfint skick förutom att bladet wobblar lite innan den fått upp fart och att den accelererar långsamt (ca 5-7 sek innan den nått maxhastighet). Är det normalt?
Hmm det kan nog stämma. Har ingen erfarenhet alls på området men har googlat lite nu och kollade dem på sågen. De är kanske 1 cm långa men funderar på om de kan ha gått av. När jag tittar in i fästet är det svart där i samma färg som kolet. Men det kanske är normalt eftersom det färgar av sig gissar jag. Ska hur som helst testa byta dem!
Köpte du sågen ny nyss bör du vända dig till butiken och be dom lösa det, alternativt ge dig en ny såg.Jonas Sj skrev:
Fick ordning på det wobblande bladet. Förra ägaren hade bytt till en klinga med för litet hål så det satt snett. Filade upp det och nu går det fint. Dock accelererar den fortfarande långsamt trots byte av kol och uppslipning av kommutator (heter det så?).