Som en kort presentation kan man säga att vi köpte huset för 4 år sedan och har med småbarn o heltid plus massa övertid etc försökt hinna med uppdatering från förra ägarens bruna och oranga ytskikt och skåp mm.

Börjar lite baklänges med det som blev klart nyss, lägger in mer senare. Förra ägaren hade ett rum i källaren som var smutsigt och angripet. Hon brydde sig inte och hade utrymmet som matkällare vilket vi inte behövde då vi har gott om utrymmen i skafferi, dubbla kyl o frys mm

Här är före bilder

• Före 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Före 2.jpg
    Skapa konto
Här är bilder med efter mögelrengöring och ommålning med färg som kan andas. Redan nu kändes det bättre

• Målat 1.jpg
    Skapa konto
  • Målat 2.jpg
    Skapa konto
Här kommer slutresultatet. Har lite småpiff kvar plus att hämta hem lite av våra viner. Har lyxen med att min morfar är vinodlare i Rumänien och min mamma är vinimportör och sommelier med egen större vinkällare med lite mer avancerad utrustning till firmans förvaring så en del av våra viner har förvarats där under renoveringen.

Har en vintunna liggande och väntandes i Rumänien som precis tappats över till flaskor nyss, denna kommer bli ett prydnadsbord i rummet. Lite annan piff är kvar såsom ny lampa mm men annars är jag nöjd.

Rummet har kontrollerad temperatur på mellan 17-18 grader och luftfuktighet på ca 75 % året om. Finns hygrometer plus dold frostvakt och luftfuktare. Om det tvärtom blir för fuktigt i perioder får jag dock fuska med avfuktare från tvättstugan

• vinkällare 1.jpg
    Skapa konto
  • vinkällare 2.jpg
    Skapa konto
  • Gilla
Solute1
  • Laddar…
Det både ser och låter låter trevligt!
Lite avis;-)

Mikael_L
Hur har du gjort vinstället?
Tegelrör och något slags bruk?

Är bilderna från två olika utrymmen, eller blev det först en liten bardisk innan det blev vinkällare?

Det är bara gamla tegelrör och tegelstenar som murats ihop.

Utrymmet är samma rum där ingången är mitt i rummet så till höger är vindelen och vänster spritdelen. Bakom tyget är det förvaring för läsk, saft och annat som jag tycker är fult ;)

Mikael_L
kinglolle skrev:
Bakom tyget är det förvaring för läsk, saft och annat som jag tycker är fult ;)
Allt verkar ju vara saft ... :p

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=3Q-kOa6OGgM&feature=related[/ame]
ca 1,20 in i filmen.

Men det ser fint ut. Jag trycker på "gilla-knappen".

Redigerat:
Här kommer lite snabba bilder på budgetrenovering av köket. Lackat luckorna själv ute i garaget i min hemmabyggda lackbox. Billiga nya bänkskivor, mosaik o handtag. Rena fikapengar vitvarorna undantagna men blev tillräckligt bra för att hellre kunna lägga pengarna på roligare möbler, fritidshus, bilar o andra projekt :)

• Före 1.jpg
    Skapa konto
  • Före 2.jpg
    Skapa konto
  • Kök1.jpg
    Skapa konto
  • Kök2.jpg
    Skapa konto
  • Kök3.jpg
    Skapa konto
  • Kök4.jpg
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.