2 819 läst · 2 svar
3k läst
2 svar
List till glasskiva
Köket är nu klart och jag har köpt 6mm tjocka glasskivor som skall monteras ovan diskbänk.
Har inga överskåp samt tapet bakom glasskivorna. Har dock fasnat hur jag skall montera skivorna i ovankant, hade helst velat ha alumunium z-profiler men var finner man små sådana? Alternativet är att hitta ngn trälist med fräst spår i för glaskivan.
någon som har tips/ideèr?
Har inga överskåp samt tapet bakom glasskivorna. Har dock fasnat hur jag skall montera skivorna i ovankant, hade helst velat ha alumunium z-profiler men var finner man små sådana? Alternativet är att hitta ngn trälist med fräst spår i för glaskivan.
någon som har tips/ideèr?
Redigerat:
Om du bor i göteborg så finns en firma ute på exportgatan som har det mesta i alu-profiler, kommer inte på namnet nu.
Annars har ju välsorterade bygghandlare som regel ett sortiment med alulister.
Trälist är ju också ett alternativ som du nämner, det är ju lite en smaksak och beroende på hur köket ser ut i övrigt.
Ett alternativ kan ju vara att bara lägga en fog på överkant glaslisten som limmar den mot väggen.
Annars har ju välsorterade bygghandlare som regel ett sortiment med alulister.
Trälist är ju också ett alternativ som du nämner, det är ju lite en smaksak och beroende på hur köket ser ut i övrigt.
Ett alternativ kan ju vara att bara lägga en fog på överkant glaslisten som limmar den mot väggen.
Hej och tack för tipsen. Har dock varit runt på de flesta stora byggmarknader och de har inga lister för ändamålet eller som passar. Bor i stockholm så göberborg är liite långt bort.
Siliconfog var det jag hade tänkt från början men tror att det blir svårt att få snyggt eller att sitta kvar mot tapeten. Glasskivorna är 2,5 respektive 3meterlånga samt 13cm höga.
Siliconfog var det jag hade tänkt från början men tror att det blir svårt att få snyggt eller att sitta kvar mot tapeten. Glasskivorna är 2,5 respektive 3meterlånga samt 13cm höga.