4 552 läst · 10 svar
5k läst
10 svar
List för att stoppa smältvatten från bil..?
Hej!
Det är så att i mitt garage är lutningen på golvet inte optimal
Finns ingen golvbrunn men hade golvet varit plant så hade ju inte vattnet runnit iväg Är ju inga större mängder då vi är nogrann att sopa av bilen när det ändå är ett varmgarage..
Garaget är fristående så är inte det lättaste att få in en brunn..
Hursomhelst Förra året drog jag silikon längst golvlisten som är närmast bilen då vattnet for ditåt.. så långt allt gott.. men golvet lutar "framåt" också.. så vattnet rinner in länge i garaget..
SKulle behöva en list där ? eller något som stoppar vattnet så efter man backat ut bilen man enkelt kan skrapa ut vattnet bara
Det är så att i mitt garage är lutningen på golvet inte optimal
Finns ingen golvbrunn men hade golvet varit plant så hade ju inte vattnet runnit iväg Är ju inga större mängder då vi är nogrann att sopa av bilen när det ändå är ett varmgarage..
Garaget är fristående så är inte det lättaste att få in en brunn..
Hursomhelst Förra året drog jag silikon längst golvlisten som är närmast bilen då vattnet for ditåt.. så långt allt gott.. men golvet lutar "framåt" också.. så vattnet rinner in länge i garaget..
SKulle behöva en list där ? eller något som stoppar vattnet så efter man backat ut bilen man enkelt kan skrapa ut vattnet bara
OKej, annars får jag väl göra som förra året igen.. en metallprofil till hyllor som jag drog en silikonfog längs.. inte snyggt men funkade..
Det är bergvärme och sitter en vattenburen radiator i garaget.. pannan står även där inne går kulvert över till huset
Det är bergvärme och sitter en vattenburen radiator i garaget.. pannan står även där inne går kulvert över till huset
Även om du "bara" är elektriker så gissar jag att tummarna sitter ungefär där dom ska. Och ett garagegolv är så stort att du hinner lära dig på vägen innan du är klar.....
freddev skrev:
Det kanske är sant, ingenting är omöjligt men nu börjar ju köldgraderna stå runt knuten så skulle vilja få in bilen i garaget.. :/
Kanske får bli nästa års projekt garaget, hade lite annat att göra denna sommar
Kanske får bli nästa års projekt garaget, hade lite annat att göra denna sommar
Liknande trådar
-
Alternativ till släplist för duschdörr mot tvätthörna
Badrum -
Varför har man satt stållister här?
Badrum -
Hur förbättra list som släppt på hylla?
Färg, Måla & Tapetsera -
Nordea ska ersätta offer för bankbedrägeri med 218000 kr - annars hamnar de på Svarta listan
Artikelkommentarer -
Listspik för lättbetong + trä?
Byggmaterial & Byggteknik