På grund av felaktigt lagd golvvärme (man lade radiatorrör i slingor innan de kommer fram till själva radiatorerna) så torkar mitt laminatgolv ut på vintern och jag får skarvar mellan dem enligt bilderna.

Jag vill "flytta" skarven, dvs jag vill limma ihop just dessa två golvbrädor, och låta skarven som uppstår hamna i nästa skarv istället (som är under trappan och syns inte).

Vilket lim lämpar sig bäst för ändamålet? Vanligt trälim eller något special-lim som tec7? Jag tänker att trälim är lättare att torka av det som kommer att pressas upp när man väl för samman brädorna, men att tec7 håller ihop bättre?

Tack på förhand

• Ett närbildsfoto av ett laminatgolv med en synlig skarv mellan två golvbrädor, vilket uppstår på grund av torkning vid golvvärme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Laminatgolv med synliga skarvar mellan brädor, orsakat av uttorkning på grund av golvvärme, fotograferat i ett bostadsrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

A Andy1000 skrev:
På grund av felaktigt lagd golvvärme (man lade radiatorrör i slingor innan de kommer fram till själva radiatorerna) så torkar mitt laminatgolv ut på vintern och jag får skarvar mellan dem enligt bilderna.

Jag vill "flytta" skarven, dvs jag vill limma ihop just dessa två golvbrädor, och låta skarven som uppstår hamna i nästa skarv istället (som är under trappan och syns inte).

Vilket lim lämpar sig bäst för ändamålet? Vanligt trälim eller något special-lim som tec7? Jag tänker att trälim är lättare att torka av det som kommer att pressas upp när man väl för samman brädorna, men att tec7 håller ihop bättre?

Tack på förhand
Trälim funkar fint

Tack för svaret! Jag testar med trälim!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.