Skall bygga spegelpaneler och har 6mm mdf som jag tänkte sätta på väggen under bröstlisten.

Kommer skjuta med dyckertpistol men tänkte även dra något fint lim på.

Vad rekommenderas för lim?

Har funderat på våtrumslim att dra ut med fin tandspackel.

Orolig att få ett för tjockt lim med kort öppettid som bildar distans bakom skivan.
 
Det lär nog fungera om ytorna är plana. Men varför limma? Det blir ju väldigt krångligt att demontera sen om det skulle bli så ?
 
Jag skulle överväga vanligt vitt trälim. Det fungerar ju utmärkt för att limma ihop tex osb och gips där man vill styva upp väggen lite....Lättjobbat också.
 
Jag har någon meter där det måste limmas för där har jag en WC-fixtur bakom väggen och vågar inte skjuta med dyckertpickan. Har satt in en 1mm rostfri plåt bakom gips där för säkerhets skull som genomspikningsskydd, men där räknar jag ändå med att endast limma.

Sen är det väl ett sätt att säkerställa att man slipper spika så infernaliskt mycket och får en skiva som sitter fast och inte bubblar ut. Jag överdriver säkert problemet och komplicerar saker som jag oftast gör. :)

Men kanske är enklast med vanligt trälim. 👍

Tänkte om det blir för tätt men i tunna skikt härdar det väl ändå. Våtrumslim skall ju kunna härda bakom en heltät plastmatta tänkte jag.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.