Medlem
· Västra götaland
· 13 inlägg
I lägenheten jag får tillträde till är det målat med limfärg som eventuellt är övermålat i vardagsrum. Det är spricka på enbart något enstaka ställe här och där (se bild nedan, denna spricka har nog uppkommit pga husets rörelse). Ni här i forumet som har erfarenhet av limfärg, skulle ni tvätta rent, oljespraya och måla endast de spruckna områdena? Eller ta på sig det stora jobbet o tvätta ner allt?
I lilla sovrummet är det sprucket och flagnat väldigt mycket pga övermålat, så där ska jag ta bort färgen.
hälsning/
Matilda
I lilla sovrummet är det sprucket och flagnat väldigt mycket pga övermålat, så där ska jag ta bort färgen.
hälsning/
Matilda
Hur gick det? Sitter med en liknande situation nu. Har sprickor längst kanterna och några (6st) områden som det spruckit upp. Mitt tak är på 20 kvm och orkar verkligen inte tvätta ner hela taket. Verkar galet att man inte kommit på en bättre lösning på limfärgskiten. Rena mardrömmen ju!
Medlem
· Västra götaland
· 13 inlägg
Jag gjorde ingenting. Utan målaren skrapade bort och spacklade över ojämnheter rock målade över med vanlig takfärg. För upplevde att tidigare färgen ändå satt såpass hårt. Än så länge har jag inte sett några nya sprickor eller att färgen verkar lossnat. Så hoppas att det fortsätter såH husfrid skrev:
Hade en hantverkare över nu som sa att det lättaste är att sätta renoveringsgips över så det får han nog hjälpa oss med.M Matilda_j86 skrev: