5 094 läst · 3 svar
5k läst
3 svar
Lim för sprucken betongskiva
Vi har gjutit diskbänken i betong. Första försöket ... den sprack vid uttaget för kranen. Nå, gjutningen var lärorik och vi kommer göra ny skiva. Men jag vill ändå lägga på den skadade skivan så att jag kan använda köket i mellantiden.
Vad kan jag använda för lim? Produktnamn?
Vad kan jag använda för lim? Produktnamn?
Skjuter från höften nu, men jag hade använt en vanlig tvåkomponentsepoxy. Tror det är bäst att limma den när den väl ligger på plats. Förresten, den har väl inte gått isär helt, armeringen måste väl hålla ihop den?
Vi var två som la armering ... av ngn underlig anledning missades armeringen just där .
Tack för tipset. Jag vill nog gärna limma innan eftersom det kommer att bli svårt att lyfta skivan på plats med skadan - risken är att hela skivan går i två delar. Det är hål både för ho, kran och häll på en längd av 260.
Bortsett från sprickan ... och att armeringen sjunkit ner alltför mycket i botten (dvs överdelen) ... och att jag nog ska flytta hällhålet ... och att den får bli ngn cm bredare ... blev den jättesnygg
Tack för tipset. Jag vill nog gärna limma innan eftersom det kommer att bli svårt att lyfta skivan på plats med skadan - risken är att hela skivan går i två delar. Det är hål både för ho, kran och häll på en längd av 260.
Bortsett från sprickan ... och att armeringen sjunkit ner alltför mycket i botten (dvs överdelen) ... och att jag nog ska flytta hällhålet ... och att den får bli ngn cm bredare ... blev den jättesnygg
Ah, jag tänkte just att det kanske vore bättre att limma efter, i och med att det var onödigt att utsätta limfogen för belastningen när man lyfter och grejar. Men är det risk att den går i bitar annars så ska du förstås limma innan.
Låter som att det kommer passa klockrent i ditt hus när det blir klart.
Låter som att det kommer passa klockrent i ditt hus när det blir klart.
Liknande trådar
-
Komplettera med limträbalk ovanför port
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Täcka in ovansida limträbalk för Terass
Altan & Uteplats -
Dubbelcarport med förråd - Dimensionering limträbalk
Utbyggnad och tillbyggnad -
Varför ”sprakar” strömbrytaren och lampan ”flimrar”…
Belysning -
2st 220x45 som bärlina istället för limträ?
Altan & Uteplats