5 264 läst · 12 svar
5k läst
12 svar
LG torktumlare stannar efter 1-3 min med medd "Empty water"
Har en TD-C70030E där detta inträffar. Har kört diagnostik och det verkar som att pumpen inte går. Frågan är, hur krångligt är det att riva för att hitta pumpen och mäta upp denna? Det står i servicemanualen att kolla efter foreign objekts så det kan ju vara så enkelt att det är plugg i/runt impellern. Någon som har koll och rivit i dessa tumlare?
Renoverare
· Kalmar
· 2 825 inlägg
dom gångerna jag har haft liknande problem så har det varit den som känner av om tanken är full/ej monterad
kan kärva lite så för att slippa det problemet har jag kopplat ur tanken och kör direkt istället
kan kärva lite så för att slippa det problemet har jag kopplat ur tanken och kör direkt istället
Renoverare
· Kalmar
· 2 825 inlägg
ligger den fritt?
Hur kör du diagnostik?ltfrebac skrev:Har en TD-C70030E där detta inträffar. Har kört diagnostik och det verkar som att pumpen inte går. Frågan är, hur krångligt är det att riva för att hitta pumpen och mäta upp denna? Det står i servicemanualen att kolla efter foreign objekts så det kan ju vara så enkelt att det är plugg i/runt impellern. Någon som har koll och rivit i dessa tumlare?
Det är slut med experimentetAlldidi skrev:
Två knapp+ power knappen lyste alla lampor och displayen visade:
18:85. Start
238.
023
049, 102, 105, 205rund och värmen på, och extra snabb värme och luft nedåt siffran 205,,,100, 97
Stopp efter 2-3 min och siffran upp igen till 205 och värmeelement på
Och efter nån minut luktade bränd och säkringar fälldes ner
då kan du äntligen slänga denna med gott samveteAlldidi skrev:Det är slut med experimentet
Två knapp+ power knappen lyste alla lampor och displayen visade:
18:85. Start
238.
023
049, 102, 105, 205rund och värmen på, och extra snabb värme och luft nedåt siffran 205,,,100, 97
Stopp efter 2-3 min och siffran upp igen till 205 och värmeelement på
Och efter nån minut luktade bränd och säkringar fälldes ner