Som sommarstugeägare sedan några år har vi betat av saker i prioritetsordning. Nästa sak som behöver omsorg är den stora altanen. Jag vet inte vad det är för trä, men det verkar vara i behov av snar omsorg.

Linjal på träyta, mätverktyg, cm och tum, diagonalt placerad, mörkt trä, använd för mätningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slitna träplankor i brunt, troligtvis en del av en trägolv eller däck. Texturen och mönstret är synliga.
Skapa konto

Vad är det för trä? Vad bör vi göra?

Vanlig svennebanantrall som någon lyckats behandla för länge sedan. Ner på knä och skura rent med såpavatten, vissa rek. brunsåpa. Kall öl rekommenderas av mig, inte i vattnet dock.

• Gilla
Ohchips och 1 till
  • Laddar…
O
jarlh jarlh skrev:
Som sommarstugeägare sedan några år har vi betat av saker i prioritetsordning. Nästa sak som behöver omsorg är den stora altanen. Jag vet inte vad det är för trä, men det verkar vara i behov av snar omsorg.

[bild] [bild]

Vad är det för trä? Vad bör vi göra?
Gör såhär ungefär så kommer det snart vara ett fint trädäck igen!

https://www.byggahus.se/forum/threads/uterumsgolvsuppfraeschning.486345/#post-5208277

Jag förstår, öl och såpa till att börja med. Och slipa och olja om ork finns kvar.

Eller bara öl. Efter 5 - 6 stycken brukar jag inte bry mig om hur trallen ser ut längre.

• Haha
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 8 till
  • Laddar…
Skurborste med trähandtag och svarta borst, fem stjärnor, 99:90 svenska kronor, onlineköp, Julas webbplats.
Skapa konto

Bart Bart skrev:
Eller bara öl. Efter 5 - 6 stycken brukar jag inte bry mig om hur trallen ser ut längre.
Veckans roligaste kommentar!

• Gilla
Ohchips
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.