Kom över dessa led-slingor, men de kom utan strömkälla. Vilken spänning ska de ha, och finns det någon lämplig adapter att köpa någonstans? Kan löda ihop en hemmavariant, men rätt spänning känns ju viktigt. Har googlat serienumren utan att få något entydigt svar.
Vit grenuttag med tre uttag hålles upp, synligt använd och smutsig, med nätkabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit kablage och plastklämmor fästa på vit fönsterkarm, oorganiserad, närbild, inomhusmiljö.
Skapa konto
En hand håller två stycken vita metallprofiler med synliga kablar mot en bakgrund av ett rum.
Skapa konto
Närbild av en LED-ljuslist med specifikationsetikett mot blommigt tyg.
Skapa konto

Titta på själva slingan, där står det säkert intressant information som du kan härleda det ifrån. Gissningsvis både spänning och led-typ.

Av det jag kan se så är det 56st SMD2835. Läs på därifrån...

Det mesta jag hittar på nätet antyder 24V, men jag kan inte ge något som helst löfte. Har du ett justerbart nätagg så kan du ju börja på 5V och sakta skruva uppåt till dess det verkar rätt.

• Gilla
ergonomen
  • Laddar…
Jag lutar också åt 24V, testade 3V, 5V och 12V nu men hände inget. Har ingen 24V hemma.
Själv kontakterna, heter de något särskilt? Är de standard?

E ergonomen skrev:
Jag lutar också åt 24V, testade 3V, 5V och 12V nu men hände inget. Har ingen 24V hemma.
Själv kontakterna, heter de något särskilt? Är de standard?
Har ingen koll på dem, men det går ju klippa.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.