Hej!
Tänkte höra om någon här skulle kunna ge mig lite mer klarhet om denna vägg är bärande eller inte.
Och om den åverkan jag tänkt göra ens spelar någon större roll.
Dela med er av era tankar!
Tänkte höra om någon här skulle kunna ge mig lite mer klarhet om denna vägg är bärande eller inte.
Och om den åverkan jag tänkt göra ens spelar någon större roll.
Dela med er av era tankar!
Det kan jag inte säga något om. Men det är väl åtminstone risk för att trappan blir svajig liksom bjälklagre kring trappans ovankant (det saknar plötsligt stöd).
Sen har du skrivet "Finns ej" om den andra bärande väggen som jag förstår det. I så fall blir det väl ändå mer olämpligt att ta bort delar av den andra.
När man gör ingrepp i bärande konstruktioner så ska man skicka in en bygganmälan till kommunen och i den behöver man redogöra för hur man har tänkt gällande dimensionering. För att göra det behöver man oftast ett utlåtande av en byggkonstruktör.
Sen har du skrivet "Finns ej" om den andra bärande väggen som jag förstår det. I så fall blir det väl ändå mer olämpligt att ta bort delar av den andra.
När man gör ingrepp i bärande konstruktioner så ska man skicka in en bygganmälan till kommunen och i den behöver man redogöra för hur man har tänkt gällande dimensionering. För att göra det behöver man oftast ett utlåtande av en byggkonstruktör.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Bärande vägg i Leca
Byggmaterial & Byggteknik -
Minimitjocklek icke bärande lecavägg?
Stenhus -
Mura ny bärande lecavägg innanför gamla
Minsta bredd på lecavägg under bärande stålbalk?
Håltagning i bärande innervägg av leca - do or do not?
Byggmaterial & Byggteknik