Är det någon som vet vad som ingår i nästan nyckelfärdigt, och vad man måste göra själv, vilket material som ingår mm? [smiley=undecided.gif]
 
Huset är grundmålat och allt arbete utvändigt är klart. Invändigt återstår bl a att lägga golv, spackla tak och väggar, måla och tapetsera samt att montera lister, socklar och dörrstycken. Kunden ansvarar själv för målningsentreprenad och tillhörande arbete.

Detta är taget från deras hemsida
 
Glömde säga att köksinredning golv mm ingår men du får lägga det sj
 
hur mycket sparar man genom att göra detta??
 
Det beror på vilket hus du syftar på men mellan 160-200,000kr :)
 
Ja, nu fick ordalydelsen, nyckelfärdigt, lite mer vidare ramar...snacka om att kunna sabba ett hus om man inte är duktig på alla de saker som skall göras, och framför allt tiden.....undrar om alla lister någonsin kommer upp hos alla...
 
Jag håller till viss del med dig (lite nybörjar fel gjorde man ju...men det mesta går att åtgärda utan att det syns allt för mycket), men de största problemen har uppstått pga lite dåligt underarbete och det är ändå utfört av riktiga hantverkare. Men de gör ju arbetet betydligt snabbare än en själv.
Efter 3 veckor i huset saknas det faktiskt bara ca 3-4 m golvlist och en en list under skåpsluckorna i köket. Alla taklisterna är faktiskt uppe, tror det eller ej. Men jag ska nog tacka en noggrann pappa för det... För hjälp av alla som kan tänkas hjälpa till är att föredra.
 
Personligen så tycker jag sj inte att det är värt det. Men har man kunskap så ser jag inget hinder i att köpa nnf. ;)
 
Hej

Vi köpte nnf Ärlan 38 och med lite prut så blev besparingen nästan 300 000kr.

//Micke
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.