3 068 läst · 8 svar
3k läst
8 svar
LB-HUS Nästan nyckelfärdigt, vad göra själv?
Huset är grundmålat och allt arbete utvändigt är klart. Invändigt återstår bl a att lägga golv, spackla tak och väggar, måla och tapetsera samt att montera lister, socklar och dörrstycken. Kunden ansvarar själv för målningsentreprenad och tillhörande arbete.
Detta är taget från deras hemsida
Detta är taget från deras hemsida
Ja, nu fick ordalydelsen, nyckelfärdigt, lite mer vidare ramar...snacka om att kunna sabba ett hus om man inte är duktig på alla de saker som skall göras, och framför allt tiden.....undrar om alla lister någonsin kommer upp hos alla...
Jag håller till viss del med dig (lite nybörjar fel gjorde man ju...men det mesta går att åtgärda utan att det syns allt för mycket), men de största problemen har uppstått pga lite dåligt underarbete och det är ändå utfört av riktiga hantverkare. Men de gör ju arbetet betydligt snabbare än en själv.
Efter 3 veckor i huset saknas det faktiskt bara ca 3-4 m golvlist och en en list under skåpsluckorna i köket. Alla taklisterna är faktiskt uppe, tror det eller ej. Men jag ska nog tacka en noggrann pappa för det... För hjälp av alla som kan tänkas hjälpa till är att föredra.
Efter 3 veckor i huset saknas det faktiskt bara ca 3-4 m golvlist och en en list under skåpsluckorna i köket. Alla taklisterna är faktiskt uppe, tror det eller ej. Men jag ska nog tacka en noggrann pappa för det... För hjälp av alla som kan tänkas hjälpa till är att föredra.
Liknande trådar
-
Nyckelfärdigt LB-Hus som hittills funkat över förväntan bra!
Hustillverkare -
Nästan Nyckelfärdigt LB-hus
Hustillverkare -
nyckelfärdigt eller nästan nyckelfärdigt hos LB_hus
Hustillverkare -
När sker slutbesiktningen vid ett "Nästan nyckelfärdigt" ugglan-hus från LB-Hus??
Hustillverkare -
Bygga LB-hus Vad gäller vid Nästan Nyckelfärdigt?
Hustillverkare