miape vad fick ni lägga till för att få målade väggar?
 
Jag är lite skeptisk till fönstret ovanför sängen i sovrum 1... Vilken stolle kom på den idén... Förhoppningsvis kan man byta bort det..
 
Fins bilder Miape! Tack så mycket för att vi fick se.

Vi har faktiskt varit med vår säljare idag och kikat på ett classic 135 som kommer färdigställas under sommaren. Golv osv var inte färdigt, men vi kunde ändå få en uppfattning av huset i stort. Vi tyckte verkligen om det :)
 
Angående sängen i sovrum 1 så är man ju inte tvingad att möblera som på planlösningsritningen ;-)
 
Zappaholic skrev:
Angående sängen i sovrum 1 så är man ju inte tvingad att möblera som på planlösningsritningen ;-)
Mmm. Då är det att ha huvudändan mot dörren. Vilket inte heller är bra. Planlösningen på det rummet är värdelös och förhoppningsvis kan vi ändra på det utan en massa extra kostnader...

Sen är det antagligen inte brett nog för att ha en dubbelsäng med tillhörande sängbord stående så... (utan att det känns trångt och fult).
 
Vi fick betala 13000 kr inkl moms extra för målad microlit i hela huset
 
Z
är det någon som vet hur stor prisskillnaden skulle bli mellan classic 121 och classic 135? fick ett kostnadsförslag på 121 inklusive tillval för 125000:-... i 121 ingår ryggåstak, gör det inte det i 135?

har tittat mkt på 121, men blir mer och mer sugen på 135. det känns inte lika kompakt som 121... dessutom finns ju möjligheten till ett extra sovrum i bortre änden av vardagsrummet... =)

miape82: hur mkt fick ni betala för att få badkaret som du beskrev?
 
Zelmilainen: Ryggåstak ingår inte i 135 det är tillägg på ca 37000 för det. Grundpriset för 135 som vi fick var 1721000, för oss kommer det hamna någonstans på 2600000 med tomt, dubbelgarage, andra tillval och alla extrakostnader. Vad fick ni för pris? Någon siffra har fallit bort i ditt förra inlägg...
 
Elmattes skrev:
Zelmilainen: Ryggåstak ingår inte i 135 det är tillägg på ca 37000 för det. Grundpriset för 135 som vi fick var 1721000, för oss kommer det hamna någonstans på 2600000 med tomt, dubbelgarage, andra tillval och alla extrakostnader. Vad fick ni för pris? Någon siffra har fallit bort i ditt förra inlägg...
Hmm. Låter billigt för er elmattes... I vår kalkyl hamnar vi över 2.5. Och då har vi inget garage medräknat. Har du lust att PM mig den kalkyl ni sitter på så kan vi jämföra lite? :)
 
har du en e-post hus tomtenkan jag skicka kalkylen så kan du skicka din
 
Jag har fått ett pris på 1765800 för min Classic 135. Är det var man bor i landet som gör att det kan variera så pass mycket i grundpris.

Har bett om en ny kalkyl med vidbyggt dubbelgarage. Men när jag kollar på de bilder som du Miape82 lagt in kanske det inte kommer se bra ut med dubbelgarage. Vad tror du?
 
Vår kalkyl hamnade också på 1765800. Vi ska bygga i Östersundtrakten.
 
Ja det spelar roll var man bor. Vi bor ju inte så långt ifrån Bromölla (Kalmar län) där husen tillverkas. Blir ju betydligt dyrare när de ska fraktas långt.
 
Vi fick betala 1500 kr för att få badrummet omritat av LBhus, enligt våra önskemål. Sedan tillkommer ju kostnaden för badkaret och för våran del inkaklingen av det.

Någon undrade om hur jag trodde det skulle bli med ett vidbyggt dubbelgarage. Tror faktiskt att det kan se lite konstigt ut. Huset blir på så vis välldigt långt.
 
kostade det 1500 plus rörmokarens jobb eller var det inräknat i det
har ni valt till osb bakom gipsen någonstans
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.